“L’hostaleria representa el 12% de la ciutat”, va explicar ahir el paer en cap de Lleida, Fèlix Larrosa, en la signatura del protocol amb el president de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Josep Castellarnau. L’alcalde va remarcar que el sector “és el gran ambaixador que ens permet posicionar Lleida al món” i, amb la signatura del protocol, vol convertir la capital del Segrià en un referent de l’hostaleria i de la restauració.
El protocol, van informar des de la Paeria, “permetrà establir unes línies de treball per promoure la ciutat de Lleida com a referent en el sector hostaler i gastronòmic”. Fèlix Larrosa va reivindicar que “el sector “ha contribuït a fer una millor ciutat” i que cal “establir aliances” per continuar treballant conjuntament en àmbits com el paisatge urbà, l’atracció de mà d’obra i de turisme.
L’acord fomenta que totes dues parts segellin una col·laboració en projectes comuns que atraguin visitants i potenciïn l’impacte econòmic, en especial en el context del projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
El document marca uns factors “claus” per crear oportunitats a la ciutat, com són des del mateix impuls al sector de la restauració, el reconeixement de la cuina tradicional, producte de qualitat i de proximitat o donar valor a la cuina del foc: la brasa. A més, també es vincularà la tradició gastronòmica amb els nous corrents d’innovació i investigació culinària.
El protocol, que va entrar ahir mateix ja en vigor i estarà vigent fins al 2027, recull també accions que “donin resposta a les necessitats de formació al sector hostaler”, suport a l’oferta cultural, comercial, turística i d’oci, la col·laboració en temes de comunicació, marca turística i campanya de ciutat. Entre els objectius també hi haurà espai per a treballar la innovació en gastronomia, el model de digitalització, el seguiment dels objectius de desenvolupament sostenibles ODS i la implementació de nous models de relació amb la ciutadania basats en la convivència i el civisme.
El protocol no està subjecte a cap dotació econòmica. D’altra banda, hi haurà un seguiment cada tres mesos d’un grup de vuit tècnics (quatre municipals i quatre de la Federació d’Hostaleria).
El president de la Federació va afirmar que el protocol afavorirà la “creació de vincles” i “un espai de bona entesa”, importants en un any com aquest.