El primer trimestre del 2025 els anuncis d’habitatges de lloguer publicats a la plataforma idealista van rebre una mitjana de 35 contactes abans de donar-se de baixa, una xifra que és un 20% més elevada que la registrada en el mateix període del 2024, quan rebien de mitjana 29 contactes, segons un estudi publicat per Idealista.
El fenomen de l’altíssima demanda i de la poca oferta té una incidència diferent a les diferents capitals. El volum de famílies que es postulen per cada anunci ha crescut els últims 12 mesos a la majoria de ciutats. En cinc capitals de província el volum de famílies interessades s’ha més que duplicat. Es tracta de les ciutats de Lleida (147%), Burgos (113%), Girona (104%), Ourense (103%) i Ciudad Real (100%).
Aquestes cinc estan molt per sobre de l’increment que s’ha produït a les grans ciutats, on el creixement més gran en aquesta competència s’ha donat a Barcelona (48%), seguit de Sevilla (41%), Bilbao (37%), Palma (34%), Sant Sebastià (31%) i Madrid (1%).
El volum a València i Alacant es manté sense alteracions mentre que Màlaga (-12%) forma part del petit grup de 5 capitals en què aquesta xifra ha baixat, amb Ceuta (-22%), Pontevedra (-5%), la Corunya (-4%) i Granada (-3%).
Guadalajara té el rècord de famílies interessades a cada lloguer i arriba als 108 contactes. El segueixen Vitòria (106 famílies), Pamplona (71), Lleida (66 famílies, quan en el mateix període de l’any 2024 eren 27), Barcelona i Saragossa (59). Per darrere hi ha Palma (57), Madrid (42), Bilbao (37), Sant Sebastià (37) i Sevilla (35).
A la banda oposada hi ha Badajoz, Salamanca, Càceres i Ceuta, on el nombre de famílies que competeixen es redueix a 10 per anunci.
Lleida, on més ha baixat en un any el preu del lloguer
El pis tipus a Catalunya l’abril del 2025 va tenir un preu mitjà de 15,65 euros per metre quadrat, fet que va suposar un ascens mensual del 0,90%, el més contingut del país, segons un informe del portal pisos.com. Pel que fa a l’abril del 2024, el repunt va ser del 17,49%, el cinquè més intens d’Espanya.
Barcelona (30,13 euros/m²) va ser la capital d’Espanya, mentre que Lleida (8,21 euros/m²) va ser l’onzena capital més assequible del país. Interanualment, Tarragona (18,10%) va ser la segona capital que més es va encarir, mentre que Lleida (-8,66%) va liderar les caigudes nacionals en un any tot i que en el darrer mes només es van abaratir un 1,90%.