Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida i Atlètic veuen ‘inviable’ un acord d’unió entre els clubs

Les últimes converses, en les quals han participat noms com Sisco Pujol i Ramon Planes per tractar d’ajudar, han constatat els obstacles

N. G. / Una jugada d'un partit del Lleida CF

ARTICLES - ZONA 2

El futbol de Lleida viu una cruïlla en la qual es definirà el seu futur en els pròxims anys i tot apunta que aquest estiu serà un altre moment decisiu, un cop es resolguin les respectives temporades esportives. L’AEM lluita per la permanència amb més opcions que els dos equips masculins, l’Atlètic Lleida i el Lleida CF. Amb diversos fronts oberts, la resolució del concurs de creditors o la sentència del judici a Albert Esteve definiran els escenaris. Cap dels actors implicats es nega a explorar qualsevol via per a capgirar una situació que tothom coincideix a assenyalar que no és la ideal, però segons ha pogut constatar aquest diari, tant Atlètic com Lleida veuen ara com ara llunyà i difícil un eventual acord per a unir totes dues entitats en un projecte comú.

Dos noms han planat en les tertúlies futboleres de la ciutat en els darrers mesos, els de Ramon Planes i Sisco Pujol.

Aquest diari va poder contactar ahir amb el primer, l’actual director esportiu de l’Al-Ittihad, amb passat al Barça i al Betis, però també al Lleida. Planes va corroborar que en les darreres setmanes s’ha preocupat per a conèixer la situació del Lleida i les possibilitats de tirar-lo endavant.

RAMON PLANES

Això sí, el lleidatà va desmentir que sigui ell qui hagi de comprar el club i també que ara com ara estigui buscant una eventual inversió àrab. El seu paper, confirmat per ell mateix i per fonts d’Atlètic i Lleida, ha estat el de tractar d’unir esforços entre les persones interessades en apostar pel futbol a Lleida. Aquestes converses, per ara informals, han posat de manifest que, a dia d’avui, les postures estan allunyades.

Per part del Lleida, el club està obert a parlar, amb la condició que l’objectiu final sigui salvar el Lleida i que sigui el club que prevalgui. “Si és per a sumar tothom té les portes obertes”, va recordar ahir Marc Torres.

Sobre converses amb Ramon Planes, l’adjunt a la presidència del Lleida va explicar que s’han produït fa mesos, sense concretar res. “Hi ha altres empreses locals que volen ajudar el Lleida. Amb l’Atlètic coincidim en el diagnòstic, però no trobem la medicina”, assegura Torres.

Per part de l’Atlètic, les condicions per a un eventual acord que diuen tenir a sobre de la taula (un pagament immediat d’1,8 milions d’euros, avalar la resta del deute i afrontar els pagaments d’un hipotètic pla de viabilitat i els futurs projectes) es veuen com a inassumibles i hi ha la sensació que el tren ha passat. A més a més, hi ha la qüestió sobre el conveni entre ambdues entitats per l’ús compartit del Camp d’Esports que s’ha d’esclarir com es liquidarà o si pot obrir un altre front judicial.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrossa, va dir en la televisió local que els litigis judicials estan tancats i que espera que en breu el Lleida accepti la proposta de conveni pel camp i que l’entrada d’inversors arribi a bon port. El final de temporada és l’horitzó.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 9

ARTICLES - ZONA 10

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12