Renfe va estrenar ahir el nou tren Avlo S106 que permet ampliar l’oferta d’alta velocitat a baix cost a Lleida amb dues freqüències per sentit cap a Madrid i Barcelona, el que significa doblar les freqüències actuals, ja que fins ara només n’hi havia una en cada direcció.
Amb aquests nous trens, que tenen una capacitat per a 581 persones i poden arribar als 300 km/h, Lleida guanyarà unes 4.000 places a la setmana perquè l’oferta de seients s’incrementa un 17%, passant dels 437 per vehicle als 581 dels nous models, 144 més respecte als trens de l’anterior generació, va explicar Ricardo Rivera, gerent del servei d’alta velocitat de Renfe entre Barcelona i Madrid. En concret, l’oferta setmanal augmentarà dels 24.000 bitllets als 28.000.
Fins ara, Renfe ha rebut de Talgo les 10 primeres unitats del model S106 de les 30 encarregades, quatre dels quals ja estan en servei circulant en el corredor Figueres-Vilafant-Barcelona-Madrid, amb parades a Tarragona i la capital del Segrià. Segons va detallar la companyia, dels vehicles que ja estan en circulació, tres són del nou model i l’altre és de l’anterior, amb 144 places menys.

Rivera també va explicar que les estacions de Lleida i el Camp de Tarragona sortiran “molt beneficiades” i va realçar que es tracta d’uns trens “molt més moderns”. “Ens permetran ser més competitius i portar més persones a més destins”, va afirmar. Amb una composició de 12 cotxes, aquests nous trens destaquen per la distribució dels seients, que tenen una configuració de tres i dos seients per fila, un fet inèdit fins ara en els anteriors trens de Renfe. A més a més, aquests combois s’adapten a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, oferint banys adaptats. Pel que fa als preus, Rivera va destacar que poden ser fins a un 50% més barats que els de l’AVE, tot i que va matisar que el cost del bitllet dependrà del dia i hora que es compri i de la demanda que hi hagi.
MÉS COMODITAT
Des de Renfe van destacar que un dels valors afegits del nou model és la comoditat, amb butaques “de gran confort i amb reposapeus”. Aquests aspectes van ser compartits per alguns dels usuaris que ahir van estrenar el model S106, que substitueix el de la sèrie 112. La companyia ha venut més de 121.200 bitllets per als Avlo S106 entre Barcelona i Madrid fins al desembre.