Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida es prepara per una Festa Major amb més de 250 activitats

La cultura popular i la música, amb Burning, Tribade, Cala Vento, Boikot i The Gramophone Allstars, tornen a ser les protagonistes

FOTO_ Tony Alcántara Presentació del cartell de la Festa Major a la façana de la regidoria de cultura de la ciutat

ARTICLES - ZONA 2

La Festa Major de Lleida ja escalfa motors per a l’edició 2024, que se celebrarà del 9 al 12 de maig amb més de 250 activitats i que “fa un esforç perquè sigui participativa, inclusiva i segura, sobretot per les dones”, segons explicava l’alcalde de la ciutat, Fèlix Larrosa, amb iniciatives com un programa amb pictogrames, interpretació en llengua de signes o espais habilitats per a persones amb mobilitat reduïda, a més d’un autobús que funcionarà les dues nits de revetlla. En aquest sentit, una de les novetats d’enguany és que els Camps Elisis es convertiran en un envelat amb il·luminació i senyalització de l’espai, decoració amb garlandes i els escenaris.

La celebració començarà oficialment el dijous dia 9 (20.00 hores) amb el pregó, que anirà a càrrec de l’artista Joaquín Ureña i que torna al Saló de Plens de la Paeria i des de llavors, s’anirà succeint l’activitat fins al Castell de Focs i la cloenda amb els gegants del diumenge. En l’apartat musical, als Camps Elisis hi haurà quatre espais; a l’escenari central es podran veure els caps de cartell de la programació, amb els grups Cala Vento, Boikot, Crim i El último tributo (divendres 10) i The Gramophone Allstars, Burning, Tribade i El Pony Pisador (dissabte 11). A l’escenari Pavelló hi haurà música urbana a càrrec del col·lectiu Sück, amb l’actuació d’Afri-k com a artista principal, Gaby Gomez, Yeno i Roy G (dia 10) i ‘Tarda i nit de grans temes’ (dia 11), mentre que a l’escenari Orquestra actuaran l’orquestra Anaconda (dia 10) i l’orquestra Jamaica (dia 11). Finalment, l’escenari Glorieta acollirà la mostra d’entitats de la ciutat, i música electrònica i rap.

A més de la música i la programació per als més petits, que tindrà com a epicentre el Parc dels Somriures als Camps Elisis, la cultura popular serà una altra de les grans protagonistes, amb actes com el Seguici, la Processó de Sant Anastasi i l’ofrena floral del dia del patró de la ciutat, la Batalla de Flors (dia 11), la Diada Castellera (dia 12) les danses populars i tradicionals, les ballades de sardanes (dia 9 i 12), les actuacions de les Cases Regionals, el trenet de la Festa Major o el concert de la Banda Municipal (dia 10).

A més del programa també es va presentar, a la façana de la regidoria de cultura, el cartell de la Festa Major, una obra de la reconeguda artista lleidatana Sònia Alins. “He intentat representar tot allò singular de la nostra festa”, explicava Alins, afegint que “és un homenatge a la primavera, tant en l’elecció dels colors, com en alguns detalls com els focs artificials fets amb flors”. I també es va donar a conèixer la cançó oficial de la Festa Major, interpretada per la jove Lucía Fernández, que va ser seleccionada al càsting dels Bucs d’Assaig ‘El Mercat’, d’on surt la iniciativa d’aquesta cançó realitzada pels productors i compositors Miquel Allué i Vicent Monfà.

Per consultar el programa sencer de les festes clica aquí.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12