Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida demana sincronitzar els horaris laborals amb Europa per conciliar el treball amb la família

ARTICLES - ZONA 2

La setena edició de la Diada per a la Reforma Horària a Lleida va tenir lloc el 18 d’octubre, amb la participació d’unes cent empreses de comerç i serveis, que van abaixar les persianes una hora abans, és a dir, a les set de la tarda.

La presidenta de l’associació de comerços i serveis Slowshop Lleida, Rosabel Trench, va explicar que la Diada per a la Reforma Horària és una iniciativa que coincideix amb la Time Use Week a nivell internacional i pretén, sense reduir les hores de treball ni afectar la productivitat, sincronitzar els horaris laborals amb la resta de països europeus i impulsar una cultura del temps que permeti la conciliació entre la vida laboral i personal.
Rosabel Trench va apuntar que l’objectiu de la diada és compactar els horaris perquè siguin “més conciliadors, saludables i productius” i, com a conseqüència, reduir els accidents laborals. “Volem compactar la jornada laboral, treballar les mateixes hores, però tancar més aviat a la tarda per tenir uns horaris més conciliadors”, va explicar.

El president de PIMEComerç Lleida, Manel Llaràs, va exposar que, “tot i que sembla que anem a contracorrent, la reforma horària és un projecte que busca beneficiar a tota la societat i que un comerç més amable és viable i clau per assegurar el relleu generacional”. Va apuntar que les administracions hauran de fer un pas endavant per compactar els horaris, però mentre això no arriba campanyes com la d’Slowshop Lleida “van molt bé”.
Va advertir que les grans empreses de distribució volen acabar amb el comerç local i cada vegada exigeixen treballar més hores al dia i obrir més festius i caps de setmana a l’any. Llaràs va apuntar que hi ha una necessitat de compactar els horaris en el comerç com succeeix a la resta d’Europa, però va dir que serà difícil perquè “tenim la competència d’internet, que ofereix els productes les 24 hores del dia, i les grans empreses de distribució que volen treballar més hores al dia i obrir més caps de setmana a l’any”. “Els grans operadors volen acabar amb el comerç local i ser els únics dels sector”, va etzibar.

La secretària general de la FECOM, Maria Rosa Armengol, va apuntar que la seva entitat porta anys treballant per afavorir la conciliació laboral i familiar dels treballadors del sector i va explicar que en el nou conveni del comerç de Lleida s’ha reduït la jornada laboral dels treballadors per als pròxims tres anys. No obstant això, va dir que s’ha d’arribar a acords globals en l’àmbit del país més enllà dels horaris per aconseguir una millor regularització de tot el sector del comerç.

Critiquen que la gran distribució marca les hores d’obertura i tancament

La presidenta de l’Eix Comercial de Lleida, Montse Eritja, va assegurar que no es pot canviar els horaris del comerç si no ho fa la societat en general, ja que “molts dels clients venen a comprar quan finalitzen el seu horari laboral i moltes vegades va més enllà de les set de la tarda”. Per facilitar les vendes, va dir que la majoria d’empreses tenen establerts torns per als treballadors per facilitar-los la conciliació de la vida laboral i familiar, però en el cas dels autònoms la situació és diferent i són els que acaben fent més hores que ningú. Eritja va lamentar que les grans empreses són les que marquen els dies i els horaris d’obertura, fet que provocarà que des de finals de novembre a principis de gener “estarem obligats a treballar set festius seguits”.

La regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, va dir que “és fonamental fer costat a les iniciatives com aquestes d’Slowshop que treballen per impulsar i conscienciar dels avantatges del canvi d’horari per poder gaudir de més llibertat en la gestió del temps i l’adquisició de nous hàbits saludables”. Va apuntar que han de ser les administracions les que facilitin el canvi d’horaris.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8