Els departaments de Cultura i d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya han reunit avui a Lleida representants institucionals d’una desena de municipis de les comarques de Ponent en una jornada de treball centrada en la vinculació entre cultura i educació com a política pública transformadora.
La trobada ha posat de relleu el paper clau dels ajuntaments en la construcció d’una estratègia compartida entre cultura i educació, per fer front als reptes socials i educatius actuals amb mirades transversals i polítiques públiques de proximitat.
Els directors territorials de Cultura i d’Educació, Montse Parra i Ruben Mansilla, han destacat la necessitat de consolidar espais de cooperació estable entre escoles, equipaments culturals i administracions locals, per avançar cap a una educació més integral i una cultura més accessible.
Durant la sessió, s’ha presentat el treball conjunt impulsat a Lleida entre les regidories de Cultura i Educació, que ha permès crear un grup de treball interdepartamental i iniciar l’elaboració del Pla Municipal de Cultura i Educació. Aquest pla definirà les línies d’acció per integrar millor la cultura en la vida educativa de la ciutat i promoure la participació cultural com a eina de cohesió social i benestar.
La jornada ha comptat amb les experiències inspiradores dels ajuntaments d’Olot i del Prat de Llobregat, i amb la participació d’alcaldes, regidors i tècnics de municipis com les Borges Blanques, Tàrrega o Agramunt, entre altres.
Amb aquesta iniciativa, la Generalitat reafirma el seu compromís amb un model territorial que situï la cultura i l’educació com a pilars essencials de transformació social, igualtat d’oportunitats i desenvolupament d’una ciutadania crítica i activa.














