Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida acull una jornada on municipis comparteixen estratègies per integrar cultura i educació a les polítiques locals

Durant la sessió, organitzada pels departaments de Cultura i d’Educació i Formació Professional, s’han presentat els treballs conjunts amb les dues regidories de l’Ajuntament de Lleida d’inici de l’elaboració del Pla Municipal de Cultura i Educació de la ciutat

ARTICLES - ZONA 2

Els departaments de Cultura i d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya han reunit avui a Lleida representants institucionals d’una desena de municipis de les comarques de Ponent en una jornada de treball centrada en la vinculació entre cultura i educació com a política pública transformadora.

La trobada ha posat de relleu el paper clau dels ajuntaments en la construcció d’una estratègia compartida entre cultura i educació, per fer front als reptes socials i educatius actuals amb mirades transversals i polítiques públiques de proximitat.

Els directors territorials de Cultura i d’Educació, Montse Parra i Ruben Mansilla, han destacat la necessitat de consolidar espais de cooperació estable entre escoles, equipaments culturals i administracions locals, per avançar cap a una educació més integral i una cultura més accessible.

Durant la sessió, s’ha presentat el treball conjunt impulsat a Lleida entre les regidories de Cultura i Educació, que ha permès crear un grup de treball interdepartamental i iniciar l’elaboració del Pla Municipal de Cultura i Educació. Aquest pla definirà les línies d’acció per integrar millor la cultura en la vida educativa de la ciutat i promoure la participació cultural com a eina de cohesió social i benestar.

La jornada ha comptat amb les experiències inspiradores dels ajuntaments d’Olot i del Prat de Llobregat, i amb la participació d’alcaldes, regidors i tècnics de municipis com les Borges Blanques, Tàrrega o Agramunt, entre altres.

Amb aquesta iniciativa, la Generalitat reafirma el seu compromís amb un model territorial que situï la cultura i l’educació com a pilars essencials de transformació social, igualtat d’oportunitats i desenvolupament d’una ciutadania crítica i activa.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)