Tonelades de caragols i ingents quantitats de beure estan preparades ja per al 44è Aplec del Caragol, que comença avui amb el vuitè Lo Caragolasso als Camps Elisis. A les 19.30, colles i penyistes es concentraran a l’icònic espai lleidatà per donar el tret de sortida a la festa insígnia de Lleida. La Fecoll preveu l’arribada de 200.000 visitants.
Durant tota aquesta setmana, la Fecoll ha realitzat la 27a Setmana Cultural, la qual va finalitzar ahir amb una doble jornada. A les 6 de la tarda, al Museu Morera, es va dur a terme una xerrada sobre festes populars a Lleida, organitzada per TEDxLleida. Més tard, a les 19 hores, es va celebrar la 33a cantada d’havaneres, amb Boira i Sons de l’Havana.
Avui, Lo Caragolasso inaugurarà el 44è Aplec. Els collistes aplegats a la glorieta dels Camps Elisis des de les 19 hores viuran un inici de festa amb el guanyador d’Eufòria, Lluís Sánchez com a convidat, l’actuació de Claquera, i la colla Cigaló–Forçuts, que és la Colla d’Honor. A les 22 hores es farà el sopar de germanor i a les 23, la gran nit de l’Aplequista Jove a la plaça Central. A la 1 de la matinada es rendirà tribut a la colla metalera Vhäldemar i Brainwashed, que fan 15 anys.
La Paeria torna a activar per aquest Aplec el Dispositiu Integral de Seguretat ‘1.000 ulls’. Cada nit, prop del pavelló 3, hi haurà un Punt Lila/Rainbow fins a les 6 del matí. Igualment, de 22 a 3 de la nit, hi haurà també els Punts Q per informar sobre el consum de substàncies.
El 17è Concurs d’Humor Gràfic, per a David Gala
L’il·lustrador saragossenc, David Gala, ha guanyat el 17è Concurs d’Humor Gràfic amb el dibuix d’uns caragols ‘aliens’ arribats a l’Aplec. El premi són 1.017 euros i un viatge per a dues persones a Lleida.