L’Institut d’Estudis Ilerdencs ha impulsat el festival ‘Errant: Itineraris d’Art i Pensament’, una proposta que dura l’art experimental a les comarques de Lleida.
Aquest nou projecte pretén escampar la cultura pel territori posant el focus en el diàleg entre el pensament, la creació artística contemporània i el ric patrimoni paisatgístic, històric, industrial i cultural de les comarques de Lleida. El festival té la itinerància com una de les seves principals característiques, ja que cada any es realitzarà en un municipi diferent de la demarcació. La primera edició del festival es farà a la comarca de l’Alta Ribagorça entre el 18 i el 27 de setembre i hi participaran una vintena d’artistes.
Errant oferirà una àmplia programació artística als municipis d’El Pont de Suert, Vilaller i la Vall de Boí. Concretament, Vilaller inaugurarà el festival i acollirà, segons els organitzadors, “una de les exposicions d’art més emblemàtiques, radicals i experimentals”, en la qual les dones artistes reflexionaran a través de videocreacions, instal·lacions, dibuixos i pintures el rol de la cultura eminentment capitalista i patriarcal.
El Pont de Suert serà l’espai del pensament, on experts en cinema, art, literatura i comunicació, presentaran propostes creatives i de reflexió per a tots els públics. Per la seva part, a la Vall de Boí, s’oferiran itineraris creatius que hibridaran les esglésies romàniques de la vall, reconegudes per la UNESCO com a Patrimoni de la Humanitat, amb l’art, la música i la natura. Participaran en aquesta primera edició el músic Toni Soler, l’artista lleidatana Marta Bisbal, la crítica d’art Alexandra Laudo o la poetessa i artista Juana Dolores Romero Casanova.