Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

L’humor de Flavita Banana obre el Cicle Artivisme de la UdL

Un monòleg teatralitzat i una xerrada completen el programa

Vinyeta de @FlavitaBanana

ARTICLES - ZONA 2

La il·lustradora Flavia Álvarez-Pedrosa Pruvost, més coneguda amb el sobrenom artístic de Flavita Banana, obrirà aquest dimarts el 4t Cicle Artivisme. Art per a la prevenció de la violència masclista de la Universitat de Lleida (UdL) en una conversa-entrevista sobre humor gràfic i feminisme amb la periodista especialista en gènere Flor Coll. Serà a l’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont, a partir de les 18.00h. El programa inclou dos sessions més, amb un monòleg teatralitzat el 29 d’octubre i una xerrada el 5 de novembre.

Flavita Banana, vinyetista d’opinió del diari El País, és l’única dona entre els 52 guardonats amb el Premio Mingote. Asturiana de naixement, es declara “barcelonina per convicció”. El seu treball ha estat descrit com a humor trist, barreja de costumisme i absurditat. La seua companya d’escenari a la UdL serà la comunicadora argentina Flor Coll, directora des del 2018 del diari femiñetas, feminismo en viñetas (en minúscules expressament per subratllar l’horitzontalitat i la transparència dels feminismes).

La segona sessió del cicle Artivisme anirà a càrrec de l’especialista en comunicació feminista, escriptora i còmica basca Irantzu Varela. Va estrenar el seu primer monòleg, titulat Feminazi se nace, l’any 2018 a la Fira Feminista de València. A la UdL oferirà un espectacle titulat Manólogo. Es tracta d’un soliloqui còmic sobre un món que “ens ofereix violència, misogínia i adoració a la masculinitat tradicional” amb l’objectiu de “despertar la consciència i la ràbia”. Tindrà lloc el 29 d’octubre a l’Auditori del Centre de Cultures.

La xerrada de cloenda, el 5 de novembre, portarà per títol Si es amor, no duele. L’actriu i activista Pamela Palenciano Jódar reflexionarà sobre l’amor romàntic i com ens afecten els rols de gènere i les violències masclistes en les relacions de parella, des d’una experiència personal i col·lectiva. Palenciano és coneguda com a referent del moviment feminista pel seu monòleg teatral No solo duelen los golpes, que es va poder veure a la primera edició del Cicle Artivisme de la Universitat de Lleida.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12