Lleida va ser ahir l’escenari de la cloenda del curs d’FP 2024–25, tancant així el cercle, ja que també a la capital del Segrià és on va donar el tret de sortida. En una jornada que va abordar el futur de la Formació Professional i que va servir també per “reflexionar sobre la feina feta”, com va dir el regidor d’Educació, Xavier Blanco, una de les propostes formulades per ‘impulsar’ l’alumnat és que hi hagi “més espais de participació”.
Així ho van relatar Iñaki Monge i Carme Pinya durant la ponència ‘El perfil de l’alumnat’. Amb els espais es podrà desenvolupar un millor vincle entre l’estudiant i el cicle d’FP. Els dos ponents de les Illes Balears van explicar també que cada vegada hi ha més “dificultats”, sobretot en la “manca de competències bàsiques” i en la gairebé nul·la “cultura de l’esforç”. El guiatge entre professor i alumne també ha de servir per promoure l’estudi a l’aprenent.
El secretari de Formació Professional, Francesc Roca, va cloure la jornada destacant que l’FP “viu un moment excepcional, amb una demanda a nivells històrics”. Segons Roca, s’ha “canviat la percepció” entre l’alumnat sobre l’FP i el model d’aquesta “s’ha reinventat segons les necessitats” del mercat.