Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

L’FC Barcelona llança una campanya per a visibilitzar la vulneració de drets de migrants

ARTICLES - ZONA 2

L’FC Barcelona i la seva fundació van llançar aquest dijous la campanya ‘La samarreta amb més història’, que tindrà lloc fins al 8 de gener, per a visibilitzar la vulneració dels drets de les persones migrants i commemorar els 75 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans.

La iniciativa té un relat entorn d’una samarreta del Barça, amb la qual moltes persones migrants deixen la seva casa per causes com la guerra, la persecució o la pobresa.

Aquesta samarreta, segons va indicar el club en un comunicat, és “un símbol de les històries de milions de persones que lluiten diàriament per una vida digna” i que “han de caminar grans extensions de desert i aventurar-se a travessar la mar en embarcacions precàries fins a arribar a Espanya, Itàlia o Grècia”.

El club va lamentar que, en altres ocasions, molts “ni tan sols arriben” o, quan arriben al seu destí, “acaben vivint en camps de refugiats, centres de detenció o en situació de marginalitat, sense documentació ni drets al país receptor”.

Així, la campanya relatarà una història col·lectiva que es personificarà en Mamadou Dia, un senegalès que va marxar del seu país en pastera i va arribar a les costes d’Europa en 2006. Actualment és escriptor i activista i ha creat al Senegal una entitat anomenada ‘Hahatay’, que col·labora amb la Fundació Barça.

La campanya es va iniciar amb l’exposició d’un perfil d’una samarreta del Barça dins d’una caixa de metacrilat en la plaça de la Universitat de Barcelona.

Aquesta estructura, que romandrà en aquesta ubicació durant els dies 4 i 5 de gener, disposarà d’un QR que donarà accés al vídeo de la campanya que mostra un personatge en 3D a través de diversos escenaris que representen el viatge a la recerca d’una vida millor.

Aquest vídeo també es va projectar en pantalles situades a les ciutats de Nova York i Tòquio, en llocs tan emblemàtics com Times Square i l’icònic districte de Shinjuku.

Els dies posteriors s’oferiran diversos continguts amb col·laboracions amb el president del FC Barcelona, Joan Laporta, jugadors i jugadores de l’entitat, activistes i ‘influencers’ que amplificaran el missatge a través dels canals del club i les xarxes socials.

La campanya ‘La samarreta amb més història’ culminarà el pròxim 8 de gener amb un gran acte en el port de Barcelona que comptarà amb l’assistència de Laporta, la directora general de la Fundació, Marta Segú, i Mamadou Dia, protagonista de la campanya.

Aquest dia, l’estructura amb el perfil simbòlic de la samarreta del Barça es col·locarà sobre la mar per a escenificar el perillós trajecte que duen a terme moltes persones migrants en el món i comptarà amb diversos panells en els quals es contarà la història de Dia i de diversos joves que han arribat a Catalunya.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12