El Govern va aprovar una pròrroga de dos anys dels contractes de lloguer i un mecanisme per evitar marges injustificats per a les grans empreses, segons van anunciar els ministres de Sumar. El decret es publicarà aquest dissabte al BOE i la mesura entrarà en vigor un dia després. Amb ella es prorrogaran durant dos anys tots els contractes que acaben entre aquest diumenge i el 31 de desembre del 2027, van informar fonts de Sumar.
Al respecte, la CEOE va mostrar el seu “ferm rebuig” a l’aprovació d’una congelació temporal dels preus del lloguer. CEOE i Cepime creuen que “suposa una ingerència injustificada en el dret a la propietat privada i generan una preocupant inseguretat jurídica”, alhora que desincentiven l’oferta, agreujant els problemes d’accés.
Per la seva banda, el secretari general del PP, Miguel Tellado, va anunciar que no donaran suport al decret sobre mesures d’habitatge, mentre que l’altre de mesures anticrisi l’analitzaran “en profunditat” per decidir el vot, tot i que aquest decret “de dretes”, va dir, inclou mesures ja proposades pel PP, i va afegir adreçant-se a Sánchez: “Benvingut a la ‘fatxosfera’”.
Sumar planta el Consell de Ministres fins a dues hores
La reunió del Consell de Ministres s’havia d’iniciar ahir a primera hora, però la plantada dels ministres de Sumar va esdevenir una voràgine de negociacions que va acabar, després de més de dues hores, amb acord i un text d’última hora sobre habitatge.
Quan els cinc ministres de Sumar van arribar a Moncloa, van comprovar que el text era el mateix sobre el que havien estat negociant a la nit. Encapçalats per la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, van entrar en una de les sales de l’edifici i allà van decidir plantar-se, donant pas a una intensa negociació.













