El Parlament Europeu va tombar una resolució que donava suport a la recomanació de la CE als estats membres de prohibir el tabac i les cigarretes electròniques en espais a l’aire lliure com les terrasses de bars i restaurants. El text va obtenir 378 vots en contra, 152 a favor i 26 abstencions. Els Socialistes i Demòcrates (S&D) i els Verds van votar en contra de la proposta després que el Partit Popular Europeu (PPE) i la ultradreta de Conservadors i Reformistes (ECR) introduïssin esmenes al text prèviament acordat per suavitzar les recomanacions. Els grups d’ultradreta de l’Eurocambra (ECR, Patriotes i ESN) també van votar en contra, igual que la majoria dels liberals de Renew. El PPE ha votat a favor, igual que l’Esquerra.
L’S&D va defensar el seu vot contrari per la negativa del PPE i els ultres a incloure “recomanacions crítiques” per ampliar les prohibicions sobre les cigarretes electròniques.
El 57,6% de les llars de l’Estat estan lliures de fum de tabac
Les llars sense fum, és a dir aquelles en què no es deixa fumar, són el 57,6% a Espanya, davant la mitjana de 12 països europeus, que és del 70,2%, segons un estudi que publicava ERJ Open Resesarch.
Els resultats a Espanya indiquen que el 57,6% de les persones entrevistades no permeten fumar a cap lloc de casa seva; el 27,5% va dir que tenien algunes normes -per exemple es podia fumar a la cuina o en ocasions especials-, i el 14,9% que no hi havia restriccions.
Entre les persones que fumen, la prevalença de llars sense fum és del 25% a Espanya.