El govern espanyol està negociant amb els sindicats de treballadors la possibilitat que el nou operador de Rodalies que haurà de gestionar el servei quan culmini el traspàs “s’ubiqui dins del grup Renfe a tots els efectes”. Així es desprèn de l’esborrany d’acord que estan negociant el ministeri de Transports i els sindicats de Renfe i Adif per tal de desconvocar la vaga convocada a partir de dilluns.
CCOO, UGT, la CGT, la Confederació Intersindical-SF i Semaf han convocat diverses jornades d’aturades totals i parcials per als dies 17, 19, 24, 26, 28 de març i 1 i 3 d’abril per denunciar els incompliments dels acords signats el 2023 que van servir per desconvocar una altra protesta en relació amb el traspàs de Rodalies a la Generalitat i la “privatització” del transport de mercaderies. Des de dijous, Ministeri de Transports i representants dels treballadors estan negociant, i els treballadors tenen sobre la taula una proposta que fonts dels sindicats veuen amb bons ulls: la possibilitat que el nou operador de Rodalies segueixi sent dins de Renfe. Fonts del Ministeri de Transports eviten comentar els detalls de les converses i insisteixen que estan centrats a evitar la vaga.
En tot cas, en l’esborrany que s’està negociant i que, per tant, podria patir canvis, s’estipula que “la nova societat mercantil Rodalies Catalunya S.A. amb participació conjunta de Renfe Viajeros S.A. i la Generalitat de Catalunya, s’ubicarà dins del grup Renfe a tots els efectes, amb respecte i garantia dels drets laborals”. A l’assabentar-se de les converses, JxCat va titllar de “despropòsit” que el nou grup s’ubiqui dins Renfe.