Les carreteres interurbanes de la demarcació de Lleida van registrar el mes de juliol 10 persones mortes per sinistre de trànsit, la meitat del total de víctimes mortals d’aquests primers set mesos de l’any, que pugen a 19, un 35,7% més respecte al mateix període del 2024. De gener a juliol de l’any passat van morir 14 persones, segons dades del Servei Català de Trànsit (SCT).
Amb l’objectiu de revertir aquest increment de la mortalitat, Trànsit ha activat diverses mesures a les comarques de Lleida per contenir l’accidentalitat mortal i reforçar la seguretat viària. Per una banda, s’han instal·lat els quatre radars en remolc de què disposa actualment el SCT en trams especialment sensibles de les carreteres lleidatanes per controlar la velocitat i reduir conductes de risc. D’altra banda, s’ha incrementat la vigilància per part dels Mossos d’Esquadra, amb una intensificació i reforç de la presència policial en punts estratègics de la xarxa viària lleidatana.
El Servei Català de Trànsit (SCT) va informar que des de l’1 de gener fins al 31 de juliol d’enguany 87 persones han mort en 81 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Durant el mateix període de l’any passat, van perdre la vida 82 persones en 74 sinistres mortals.
Si es compara amb el 2019 (any de referència per al compliment d’objectius), període en què van morir 101 persones en 95 sinistres, la reducció de la sinistralitat és del 16%. Al llarg d’aquests primers set mesos, s’han registrat 465 ferits greus, una xifra lleugerament inferior als 477 del mateix període de l’any passat.
El mes de juliol s’ha tancat amb 18 víctimes mortals-10 a Lleida-, i esdevé, juntament amb març, el mes amb més mortalitat per accident de trànsit d’enguany. L’any passat, al juliol es van registrar 14 víctimes mortals.
D’altra banda, la carretera C.12 a l’altura del quilòmetre 108, a Llardecans, es va tallar ahir durant una hora arran d’un accident entre un turisme i una furgoneta. Els Bombers van fer tasques d’excarceració a causa de l’atrapament mecànic d’un dels ocupants de la furgoneta, un home que va resultar ferit lleu i va ser traslladat a l’Arnau de Vilanova.