El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) va pactar ahir en una reunió celebrada a l’Abadia de Montserrat que tots els graus i màsters habilitants tinguin el mateix cost, amb el preu per crèdit més baix; es tracta de les titulacions que ‘habiliten’ per fer una feina de forma professional. Pel que fa als màsters no habilitants, el CIC ha acordat una nova rebaixa del 30%. L’aprovació definitiva de la decisió queda en mans del govern català.
La consellera de Recerca i Universitats, Núria Montserrat, en va informar ahir prèviament en la reunió de la Conferència General del CIC, que inclou un ampli ventall de representants de la comunitat universitària i de la societat civil, i la qual té una funció d’assessorament respecte a les polítiques universitàries.
En el cas del preu per a graus i màsters habilitants s’aplicarà el coeficient més baix, de 17,69 euros per crèdit. Així, els graus passen a tenir un sol preu i desapareix la classificació en funció de l’experimentalitat que regia fins ara fixant dos coeficients diferents. Pel que fa als màsters no habilitants, l’acord preveu aplicar una nova rebaixa del 30% i el preu per crèdit passarà de 27,67 a 19,37 euros.
Montserrat va subratllar que el pacte “és fruit d’un acord molt ampli entre el Govern i el sistema universitari català” i va afegir que respon a una demanda històrica de la comunitat educativa i la societat. A més, va destacar que amb la reducció i homogeneïtzació dels preus, s’eliminen “barreres econòmiques” i s’avança “cap a una universitat pública més justa”.
D’altra banda, es mantenen les bonificacions com la matrícula d’honor (no cal pagar els crèdits el primer any que es facin) o les beques Equitat (rebaixa del 70 al 80% dels graus, i del 20 al 25% en màsters, depenent del tram).
La UdL acull la renovació dels títols d’Educació
Uns 160 representants dels equips de deganat de les 70 facultats d’Educació públiques i privades que hi ha a l’Estat es reuneixen dilluns i dimarts a la UdL per avançar en l’actualització de les titulacions que imparteixen.
Els futurs llibres blancs dels graus en Educació Infantil, Primària, Social, en Pedagogia i del Màster en formació del professorat de secundària seran l’eix de la Conferència de Degans i Deganes d’Educació.
Es tractarà, entre d’altres, la redefinició d’especialitats, el Treball Final de Grau o la diversitat a l’aula.