Les empreses lleidatanes van exportar entre gener i abril productes per un valor de 572,6 milions d’euros. Un 4,8% més que en el mateix període del 2019.
En aquest sentit, les importacions van pujar a 380,3 milions d’euros (un 12,3% més). D’aquesta manera, la balança comercial de la demarcació de Lleida en els quatre primers mesos de l’any 2020 és positiva en uns 192,3 milions d’euros, un -7,4% respecte a l’any passat.
Els principals sectors exportadors van ser el de l’alimentació, les begudes i el tabac, amb 346,6 milions d’euros i amb un pes de 60,5% del total de la província i béns d’equipament (9,5% del total i 54,5 milions). Cal destacar que els sectors més importadors van ser alimentació, begudes i tabac, amb 178,5 milions d’euros i un pes del 46,9%, i béns d’equipament, amb 55 milions d’euros i un pes del 14,5%.
França continua essent el principal país que rep productes lleidatans, per valor de 108,9 milions d’euros, el que representa el 19% de les exportacions. Segueixen Itàlia (47,4 milions i 8,3%) i Alemanya (38,0 milions i 6.6%). D’altra banda, el coronavirus ha tingut un impacte molt fort en les exportacions catalanes, que s’han desplomat un 40,3% a l’abril en comparació amb el mateix mes de l’any passat, situant-se en els 3.842,5 milions d’euros.
La tendència a la baixa ja es percebia al març, quan les vendes a l’exterior van caure un 13,2% fins als 5.570,4 MEUR, però a l’abril, coincidint amb el confinament més dur i l’aturada de l’economia, les dades han tocat fons.
Les exportacions de Catalunya van descendir un -12,9% entre gener i abril de 2020 arribant als 21.258,3 milions d’euros.