L’escriptor i periodista Jaume Clotet, vinculat familiarment a Gerri de la Sal, va guanyar ahir el 56è Premi Josep Pla amb ‘La Germandat de l’Àngel Caigut’, i l’autor de novel·la negra César Pérez Gellida, el 80è Premi Nadal amb ‘Bajo tierra seca’, en una gala celebrada a l’Hotel Palace de Barcelona.
L’obra de Clotet és un thriller actual amb elements històrics amb un monjo de Montserrat i una mossa d’esquadra com a protagonistes, mentre que la història escrita per Pérez Gellida tracta sobre una enigmàtica vídua que a l’Extremadura de principis del segle XX va marcar el destí d’aquells que es van creuar amb ella.
Clotet va explicar, després de rebre el guardó, que la novel·la guanyadora del Pla és un thriller amb base històrica i és un viatge pel regne llatí de Jerusalem del segle XIII fins a la Barcelona del segle XXI al voltant d’un secret. ‘La Germandat de l’Àngel Caigut’ narra una missió en què es juga la guerra entre el bé i el mal, que pot posar en risc els fonaments de la mateixa Església Catòlica.
La novel·la comença a Acra a Terra Santa l’any 1291, on un grup de templers fugen de l’agonitzant regne de Jerusalem i s’emporten un gran secret de la cristiandat.
El periodista, que va remarcar que el Pla és molt estimat i esperat pel públic, va dir que des de fa deu anys que explica contes a les seves filles i que amb el temps han agafat l’hàbit de la lectura. “Escriure és una cosa molt important, però llegir ho és encara més. Animo a la gent a llegir i a ensenyar a les noves generacions a llegir perquè és el millor que podem fer en aquest país”.
Clotet ha estat subdirector de l’ACN i director general de Comunicació del Govern i va guanyar el XX Premi Néstor Luján de novel·la històrica amb ‘El càtar proscrit’. És coautor de ‘Lliures o morts’ i del llibre de no-ficció ’50 moments imprescindibles de la història de Catalunya’.
César Pérez Gellida va guanyar el Premi Nadal amb ‘Bajo tierra seca’, un thriller coral, en la línia del que ha escrit l’autor en les seves obres anteriors. El jurat va destacar la personalitat estilística de l’autor d’obres com ‘Astillas en la piel’, ‘La suerte del enano’, ‘Memento mori’ i ‘Nos crecen los enanos’.