Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

L’Automobile Barcelona farà d’aparador d’una trentena de marques i espera rebre més de 350.000 visitants

El saló duplicarà la presència de marques provinents de la Xina, que representaran un terç del total

Vehicles exposats a l'Automobile Barcelona 2023

ARTICLES - ZONA 2

L’Automobile Barcelona espera reunir més de 350.000 visitants entre el 9 i el 18 de maig en una cita que farà d’aparador d’una trentena de marques i que servirà de plataforma de presentació per, almenys, una novetat mundial i diverses presentacions europees. Tal com han detallat els responsables de la cita, el saló creixerà en un 15% de superfície i duplicarà la presència de marques xineses que ja representaran un terç del total amb firmes com MG, BYD, Jaecco, Omoda, Lynk&Co i Xpeng. Tampoc faltaran marques com Renault, Nissan, Seat, Tesla, Ford, Hyundai o Ebro. Els organitzadors han reclamat als governs ajuts per fomentar la compra de vehicles electrificats per rejovenir el parc mòbil que té 14,2 anys d’antiguitat.

El certamen de 106 anys d’història omplirà els pavellons 1 i 8 del recinte de Fira de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i la plaça de l’Univers, que ocuparà completament Seat-Cupra. L’automobilística amb seu a Martorell farà un “gran desplegament” per celebrar el 75è aniversari de la firma. Com és habitual, el primer dia serà pels professionals i obrirà al públic a partir del dissabte 10 de maig.

Pel que fa a les peticions de renovació del president de Seat, Wayne Griffiths, els organitzadors han assegurat que estan a disposició de les firmes per debatre el futur de l’esdeveniment. Alhora, han remarcat que concentrar els esforços amb l’exposició a Montjuïc és l’aposta de les marques, fins ara. “Estem oberts a tot el que pugui millorar el saló”, ha dit.

El saló, organitzat amb el suport de la patronal Anfac, s’ha reivindicat com un dels tres esdeveniments més grans d’Europa conjuntament amb els de Brussel·les i els de París, després de la desaparició del de Ginebra. “Les marques que no venen s’equivoquen i deixa un espai buit en un moment difícil per la indústria”, ha assegurat el seu president, Enric Lacalle. El saló biennal continua sent el més visitat entre els que organitza Fira de Barcelona.

Precisament, el mercat de turismes ha arrencat el 2025 amb un increment de matriculacions del 8,4% fins als 162.433 vendes, amb les operacions de vehicles electrificats creixent un 34,3%. Amb tot, els responsables de l’Automobile han tornat a reclamar ajuts per fomentar la compra de vehicles electrificats per poder assolir els objectius de descarbonització i rejovenir el parc automobilístic. “Necessitem un pla Moves més que mai, que la gent vingui al saló, que s’apunti i que compri cotxes”, ha dit Lacalle.

Sota el lema ‘Passió per l’automoció, passió per Barcelona’, aquest any focus estarà posat en els nous models electrificats i en les noves marques que han irromput al mercat en els últims anys i que “estan transformant el sector de la mobilitat”. L’organització té confirmades la presència de 26 marques i està negociant per aconseguir arribar a la trentena. Entre els absents d’aquesta edició hi ha firmes com Mercedes o Kia.

Els visitants podran conduir els cotxes presentats, passant per la zona de ‘Test drive’ i conduir pel traçat de l’històric circuit de Montjuïc. El 70% dels assistents que van anar a l’esdeveniment l’any passat van provar algun tipus de vehicle. L’any passat, el certamen va assolir els 360.000 visitants, un 20% més del previst.

Els responsables de l’Automobile volen aprofitar la coincidència del saló amb el partit entre el Futbol Club Barcelona i el Real Madrid a l’estadi de Montjuïc per incrementar l’assistència, i per això han firmat un acord que permetrà l’accés al recinte als que tinguin entrada pel partit.

Aquest any l’esdeveniment no comptarà amb la presència d’una exposició de motos. D’altra banda, el saló també servirà de palanca de promoció del Circuit de Catalunya, que gestiona fira des d’inici d’any.

Pel que fa a la remodelació dels recintes firals, Lacalle ha admès que serà “un drama” acomiadar-se de Montjuïc mentre durin les obres, però ha assegurat que el saló tornarà a ocupar aquest espai a partir del 2029, quan han d’acabar els treballs.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12