Gairebé el 80% dels catalans ha fet compres per Internet alguna vegada el 2023, 4,6 punts més que fa dos anys i ja molt lluny del 43% d’ara fa una dècada, segons la darrera ‘Enquesta sobre equipament i ús de tecnologies de la informació i la comunicació a les llars’ d’Idescat.
La majoria de comarques han incrementat el percentatge des del 2021, i el Maresme i el Baix Llobregat són les que registren més població que així ho declara, per sobre del 82%.
El Montsià i la Terra Alta, que al 2021 tenien els percentatges més baixos de compres per internet, són les que han tingut un creixement més elevat (10,2 i 9,8 punts, respectivament).
Pel que fa a la demarcació de Lleida, la comarca amb un percentatge més alt de població que va fer compres per internet el 2023 va ser la Val d’Aran, amb un 80,8% (8,1 punts més que el 2021), l’única per sobre de la mitjana catalana, que és del 79,8%.
Per darrere, en ordre descendent, hi ha l’Alt Urgell (78,4%), el Solsonès (77,8%), el Pallars Sobirà (77,3%), la Cerdanya (76,3%), l’Alta Ribagorça (76,2%), el Segrià (75,8%), el Pallars Jussà (75,5%), l’Urgell (75,2%), la Segarra (75%), les Garrigues (74,8%), el Pla d’Urgell (73,8%), la Noguera (70,7%).
En relació amb el 2021, la proporció de persones de 16 a 74 anys que han utilitzat internet en els darrers 3 mesos s’ha incrementat en 34 de les 43 comarques catalanes, i destaquen l’Alta Ribagorça, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i l’Alt Urgell (amb augments superior als 3 punts percentuals), totes de l’àmbit de l’Alt Pirineu i Aran.