L’ANC es va mobilitzar de nou aquest dissabte als carrers de Barcelona en la primera manifestació amb el cantant Lluís Llach com a president de l’organització independentista.
La marxa va recórrer el centre de la capital catalana amb crits a favor de la independència i contra un possible Govern del PSC. “Un personatge com Salvador Illa no pot ser investit president de la Generalitat”, va dir Llach a l’arribada a plaça Sant Jaume.
La Guàrdia Urbana va xifrar en 1.500 persones l’assistència a la protesta, que va reclamar la correcta aplicació de la llei d’amnistia, però l’entitat va afirmar que “hi havia més gent”.
El màxim dirigent de l’ANC va demanar a la secretària general d’ERC, Marta Rovira, que acaba de tornar de Suïssa, que rebutgi “tota col·laboració per activa i per passiva” amb els socialistes “perquè les tenebres del 155 no ocupin el seient de la dignitat nacional”. “Marta Rovira, no facis President Illa mai”, va exigir Llach. A banda, l’entitat va denunciar l’actitud favorable del partit de l’Executiu amb el perdó judicial als policies. Durant la marxa, l’ANC va acusar els jutges de “prevaricar” i estar “tergiversant el sistema” per tal de no aplicar l’amnistia als dirigents polítics independentistes mentre sí que l’aplica a policies. Van denunciar que els policies s’estan beneficiant més ràpidament de la llei l’amnistia que els polítics i activistes.