L’Ajuntament d’Agramunt i l’Associació Alba han signat aquest dimecres el conveni que formalitza la cessió d’una part de l’edifici municipal de l’antiga caserna per destinar-lo a habitatges assistencials. L’acord dona compliment a l’aprovació del projecte per part del ple municipal celebrat el passat 28 de maig.
Aquest nou equipament acollirà una llar-residència i diversos pisos socials, amb l’objectiu de promoure l’autonomia personal i garantir l’accés a un habitatge digne per a persones amb necessitats de suport. En total, es preveu donar cabuda a una setzena de persones.
L’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernàndez, ha destacat que aquesta iniciativa referma el compromís del municipi amb l’equitat social i la inclusió, afavorint que totes les persones tinguin les mateixes oportunitats i puguin escollir com i on volen viure. Fernàndez també ha agraït la implicació de l’Associació Alba i la seva predisposició per fer possible un projecte que, segons ha afirmat, “aportarà llum, vida i noves oportunitats a moltes persones”.
Per la seva banda, la directora de l’Associació Alba, Maite Trepat, ha remarcat la bona sintonia i la col·laboració constant amb l’Ajuntament d’Agramunt, que ha descrit com un exemple d’èxit de cooperació entre l’administració pública i el tercer sector. Trepat ha explicat que el pròxim repte de l’entitat serà obtenir el finançament necessari per executar les obres i fer realitat el projecte en un termini aproximat de dos anys.
La concessió de l’espai s’atorga de manera gratuïta, atenent el caràcter d’interès públic, social i assistencial de la iniciativa. L’Associació Alba disposarà de la primera i la segona planta de l’edifici, així com d’una part de la planta baixa i del jardí. El conveni estableix una cessió per un període de setanta-cinc anys.














