Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

L’aeroport de Barcelona es manté com el segon aeroport europeu amb més tràfic origen-destí

La Cambra destaca la importància de la capital catalana com a destinació turística i econòmica

Panells informatius de la T1 de l'Aeroport del Prat, amb vols amb retards

ARTICLES - ZONA 2

L’aeroport de Barcelona es manté com el segon aeroport europeu amb més tràfic origen-destí en la temporada d’hivern 2024-2025, amb 23 milions de viatgers, només superat per Londres Heathrow; i com a setè aeroport europeu en tràfic total de passatgers, segons l’Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona, que publica la Cambra de Comerç de Barcelona. A més, Barcelona se situa com la cinquena ciutat a nivell europeu en tràfic total origen i destí, per davant de Madrid, Roma i Amsterdam, però per darrera de Londres, París, Istanbul i Milà. Segons la Cambra, aquestes dades subratllen la importància de Barcelona com a destinació turística i econòmica diferenciant-se dels grans ‘hubs’ com Istanbul i Frankfurt, on el tràfic de connexió té més pes.

L’aeroport del Prat va tancar el 2024 un any rècord, amb un total de 55,03 milions de passatgers, és a dir, un 10,3% més respecte al 2023 i un 4,5% per sobre el 2019.

Pel que fa la puntualitat, durant el 2024 l’aeroport ha registrat un índex del 74,9% en les arribades i un 65,7% en les sortides, que els situen en una posició intermèdia-alta en comparació als principals aeroports europeus com Fiumicino o Lisboa.

Durant la temporada d’hivern, l’aeroport estarà connectat amb 44 destinacions intercontinentals i 3,06 milions de seients, un 14,2% més que a la temporada d’hivern anterior. Algunes de les noves rutes són Barcelona-Seül de T’way -un trajecte que ja estava operat per altres aerolínies-, la Barcelona-Tegucigalpa amb Iberojet o Barcelona-Miami de Level.

Pel que fa les rutes domèstiques lideren la capacitat amb 6,4 milions de seients (més del 26,8% del total), amb Vueling com a operador principal. Les rutes europees, amb 14,4 milions de seients, mostren una reducció del 7% en nombre d’operadors, tot i que dominades per companyies de baix cost com Vueling (36,3%) i Ryanair (19,9%).

D’altra banda, l’aeroport del Prat es posiciona com a tercer d’Europa en rutes europees, tant en nombre de seients com en volum de destinacions. En aquest cas, només el superen Amsterdam i Madrid.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12