Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Zona de Baixes Emissions

ARTICLES - ZONA 2

D’un temps ençà, aquells que ens movem per la ciutat amb cotxe no donem a l’abast amb tants senyals. Que si carrers de prioritat invertida, que si zones 30, que si radars de velocitat o de semàfor… Des de començaments d’any, n’hem afegit un altre a aquest reguitzell, el de la Zona de Baixes Emissions, altrament conegut com ZBE. Tot i la moratòria de sis mesos en les sancions i la laxitud en l’aplicació per als vehicles matriculats a Lleida, aquells que tenim un cotxe amb etiqueta ambiental B ja podem començar a plantejar-nos que hem de canviar de vehicle. La perspectiva del mes de gener de 2028, quan aquests cotxes ja no hi podran circular excepte en dies comptats i en zones concretes, ens obliga a fer un pensament.

Me’n faig creus. Després de tenir tres cotxes de benzina, ara fa deu anys se’ns va acudir que tocava un de dièsel davant la previsió dels quilòmetres que havíem de fer. Com sempre i davant un dubte, sigui quina sigui la teva decisió, acabaràs equivocant-te, com sembla el cas.

Amb la urgència d’haver de canviar de cotxe, vaig fer un cop d’ull al mercat de vehicles híbrids o elèctrics per tenir una idea de preus. El cost de la cistella de la compra ha pujat, sempre per sobre dels sous, però això del preu dels cotxes està desorbitat. Vaja, que la normativa europea obligarà milions de persones a gastar-se un dineral per comprar un vehicle i a desballestar-ne milers que funcionen perfectament. Un atemptat contra el medi ambient –els residus d’un cotxe no són poca cosa– per contribuir a millorar el medi ambient. Quin contrasentit.

Les dades fetes públiques aquesta setmana assenyalen que, en el darrer any, les vendes de vehicles híbrids i elèctrics a Lleida han suposat el 57% de la quota de mercat. A l’Estat espanyol, amb un rècord de vendes global des de 2019, han representat el 53,3%, mentre que els de gasolina sumen el 37,2% de les unitats venudes i els dièsel encara suposen el 9,5%. Si el Govern espanyol no articula ajuts més atractius que els actuals per a la compra de cotxes eficients, el nivell d’endeutament de les famílies creixerà exponencialment per complir amb les ZBE. Fa dies que faig números i no em quadren ni del dret ni del revés. La meva esperança és un transport públic eficient, que també depèn de l’Administració. En tots els casos, doncs, som pell!

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12