Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La vaga de sanitaris arriba a un 7,6% de seguiment a Lleida i a un 2,5% a l’Alt Pirineu i Aran

ARTICLES - ZONA 2

El seguiment de la vaga de sanitaris es va situar ahir fins a les 17.00 hores a Lleida en un 7,6% en el torn de matí i en un 6,3% en el de tarda, mentre que a l’Alt Pirineu i Aran va ser d’un 2,5% i un 2%, respectivament, segons les dades aportades pel 71% de les entitats  proveïdores reportades al Departament de Salut. Al torn de nit va ser del 0% a la demarcació lleidatana. Pel que fa a les xifres de Catalunya, va ser d’un 8,2% al torn de matí i en un 10,6% al de tarda, mentre que a la nit el seguiment va ser del 0,5%. Cal recordar que diferents sindicats encapçalats per CATAC-CTS van convocar vaga de professionals de l’ICS per ahir i avui en contra del preacord de conveni signat per altres organitzacions. En paral·lel, Infermeres de Catalunya va cridar a una aturada indefinida al SISCAT.

El Govern va decretar els serveis mínims corresponents. L’assistència als centres i establiments de l’àmbit del SISCAT ha de garantir el normal funcionament del servei d’urgències, tant l’atenció de malalts externs com l’atenció dels malalts ingressats a les unitats d’observació d’urgències; el normal funcionament de les unitats especials: unitats de cures intensives, unitats de vigilància intensiva, unitats coronàries, unitats d’hemodiàlisi, neonatologia, parts i tractaments de radioteràpia i quimioteràpia, així com totes aquelles altres que puguin tenir la consideració d’unitats especials d’urgència vital; els tractaments de radioteràpia i quimioteràpia en situacions urgents i de necessitat vital i, en altres situacions, a criteri del facultatiu que atengui el malalt, i l’activitat quirúrgica inajornable. A més, s’ha de dir que mentre estigui ingressat, tot malalt haurà de ser respectat en el seu dret a ser atès. Paral·lelament, també s’ha d’indicar que en els centres d’assistència extrahospitalària es garantirà l’assistència urgent durant l’horari habitual de cada centre.

D’altra banda, el Consell Executiu va ratificar ahir el tercer acord laboral que l’Institut Català de la Salut (ICS) i els sindicats CCOO, UGT, Metges de Catalunya i SATSE van signar fa unes setmanes per millorar les condicions laborals d’uns 55.000 sanitaris que treballen per a aquesta empresa pública, que gestiona la majoria de CAP, 289, i 8 dels grans hospitals de Catalunya. L’acord preveu 320 milions d’euros addicionals cada any. Entre les mesures, els metges tindran millores salarials des que s’incorporin a l’ICS.

Manifestació d’infermeres al Pont de Suert

Les infermeres del CAP de Pont de Suert també es van manifestar ahir davant del centre sanitari. Paral·lelament, 3.000 de sanitaris es van protestar pel centre de Barcelona amb motiu de la vaga contra el tercer conveni de l’ICS. Convocats pels sindicats CATAC-CTS, CGT, SOM Sanitat, SOM Intersindical i la Intersindical. També es va fer una d’Infermeres de Catalunya.  

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12