Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada amb dubtes sobre la continuïtat

FOTO_ ACN Jordi Rull serà a la UCE de Prada

ARTICLES - ZONA 2

La Universitat Catalana d’Estiu (UCE), una cita habitual de mitjans d’agost per la qual tradicionalment desfilen veus diverses de l’independentisme català, va estrenar ahir la seva 58a edició a Prada de Conflent (França), en plena incertesa sobre la seva continuïtat per problemes de finançament. L’edició d’aquest any, que se celebra del 17 al 23 al Lycée Polyvalent Charles Renouvier, de Prada, va començar amb la lliçó inaugural “Als 750 anys de la mort de Jaume I”, a càrrec de l’historiador Antoni Furió.

La falta de garanties financeres “dificulta la continuïtat” de la UCE, va subratllar el seu president, Jordi Casassas, que ja a la cloenda de l’edició del 2025 va llançar aquesta alerta perquè “encara no s´ha concretat l´aportació de la conselleria d´Investigació i Universitats de la Generalitat de Catalunya per a aquest any” i, a més, “continua pendent el pagament del 20% corresponent al pressupost de l´exercici anterior”.

Entre els protagonistes de les conferències, taules rodones i actes d’aquest any destaquen el president del Parlament català, Josep Rull, l’expresidenta Carme Forcadell, la secretària general d’ERC, Elisenda Alamany, el secretari general de Junts, Jordi Turull, a més de Quim Torra, Josep Lluís Albinyana, Cristòfol Soler, Pere Aragonès i el líder d’ERC, Oriol Junqueras.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8