Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Seu d’Urgell vol avançar en la pacificació del trànsit a la ciutat a través d’un nou pla de mobilitat

L'estudi definirà quins carrers han de passar a ser de sentit únic i actuacions per fer els entorns escolars més segurs

Vista panoràmica del carrer Sant Ot de la Seu d'Urgell

ARTICLES - ZONA 2

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell vol impulsar un model urbanístic que situï la pacificació del trànsit rodat en el centre. Amb aquesta intenció, s’ha encarregat un nou pla de mobilitat, tenint en compte que l’actual, que té més de deu anys, ha quedat desfasat en diversos aspectes. L’objectiu és aconseguir donar prioritat als vianants respecte als vehicles, seguint les tendències i demandes socials d’avui dia. L’estudi haurà de definir quins carrers que ara tenen un carril de pujada i un de baixada passen a ser de sentit únic i plantejar solucions a problemes de mobilitat derivats d’aquestes actuacions. També es volen implantar millores en els entorns escolars de la ciutat, per tal de fer més segura l’entrada i sortida dels alumnes.

L’alcalde de la Seu d’Urgell, Joan Barrera, ha explicat que amb la redacció d’un nou pla busquen “entrar a l’urbanisme del segle XXI”. Alguns dels àmbits més destacats on es volen plantejar actuacions són el de l’avinguda de Pau Claris i el carrer de Sant Ot, ara de doble sentit i on hi ha una zona on el vial és estret. “Hi ha trams de la vorera on gairebé no es pot passar per les terrasses dels bars, per la zona blava i per diferents motius”, ha explicat l’alcalde. També es vol estudiar la mobilitat a l’avinguda del Salòria i el passeig del Parc i analitzar possibles canvis.

Barrera té clar que “hi ha reptes de futur” en l’àmbit de la mobilitat i que els canvis s’han de fer a poc a poc i amb “pedagogia”. En aquest sentit, assenyala que la voluntat és aconseguir “una ciutat més pacífica, on evidentment es pugui anar amb cotxe, però on la persona tingui prioritat per sobre del vehicle rodat”.

A banda de l’estudi de mobilitat, l’alcalde ha explicat que hi ha projectes, com ara l’ampliació de voreres o la implementació de plataformes úniques en alguns carrers, que s’aniran fent. Així, ha detallat que molt aviat es licitaran les obres del carrer de la Regència d’Urgell i que espera poder aprovar el projecte de reforma del carrer de Sant Ermengol.

Pel que fa al carrer del Bisbe Benlloch, just al davant de l’escola Pau Claris, el pla acabarà de definir la mobilitat en aquesta àrea. De moment, s’ha optat per tallar la circulació en diverses franges horàries per facilitar l’entrada i sortida dels alumnes del centre. En el cas de La Salle i l’institut Joan Brudieu, es preveu ampliar la vorera a la zona de l’entrada.

L’estudi s’ha encarregat a l’empresa especialitzada Desarrollo Organización y Movilidad (DOYMO) i s’executarà en un període d’entre sis i set mesos. Paral·lelament, el consistori també ha aprovat l’encàrrec d’un pla d’accessibilitat, adjudicat a la mateixa empresa i amb una durada d’uns quatre mesos.

Inversió de 240.000 euros per rehabilitar el carrer Major

D’altra banda, a finals d’aquest estiu començaran els treballs de rehabilitació integral del carrer Major, amb un pressupost de gairebé 240.000 euros. L’objectiu és millorar l’enllumenat i els porxos per tal d’embellir el carrer i, a més, sonoritzar-lo de cara a diferents actes i esdeveniments. El conjunt d’actuacions tindrà una durada d’uns quatre mesos.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12