Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Sentiu no descarta “males olors” per la planta de biogàs

L’informe d’impacte ambiental cita un document municipal en què assenyala possibles molèsties “per influència del vent”

Recreació del projecte de la planta de biogàs de la Sentiu de Sió, que promou Bionergy, S.L, a tocar de Bellcaire

ARTICLES - ZONA 2

L’Ajuntament de la Sentiu admet que la planta de biogàs que projecta Bionergy, S.L a tocar de Bellcaire pot produir “males olors” per “influència del vent (intensitat o direcció) o per un disseny del procés no acurat”. Així es constata en una de les 467 al·legacions presentades al projecte i que recull l’Informe d’Impacte Ambiental que la Generalitat va resoldre de forma favorable la setmana passada.

Segons consta en el document, el consistori, que és favorable a la planta, també explica que hi ha “masies aïllades, més properes a l’establiment que els nuclis de població, que s’hi poden veure afectades”. En aquest sentit, i d’acord amb l’informe municipal, es diu que s’establiran “mesures relatives a la prevenció de la contaminació odorífica”. Pel que fa a les olors, l’informe del Govern explica que quan la planta comenci a funcionar “l’activitat és susceptible” d’emetre’n. Els principals punts generadors d’olors poden ser deguts a “les operacions de descàrrega i emmagatzematge de residus”, així com en la fase de postractament del digestat. “Les matèries primes utilitzades i els gasos que es produeixen en el processos” poden ser els principals handicaps associats.

En aquest sentit, l’empresa assegura  que la càrrega i descàrrega dels residus es farà a l’interior d’un recinte tancat, uns edificis, sostè la promotora, que disposen “d’un sistema d’extracció que canalitza tot l’aire cap a un sistema de control d’olors”. Segons l’empresa, d’aquesta manera s’assegurarà que “no hi hagi emissions a l’exterior durant el procés de descàrrega o manipulació de materials”. 

Pel que fa a les mesures correctores, l’informe d’impacte ambiental especifica que si es produeix “algun episodi d’olors” s’ha de detallar “la data i la durada” en què es produeix i en quina fase del procès està associat. En paral·lel l’empresa haurà de proposar “mesures correctores o de millora de gestió amb l’objectiu d’evitar-ne la repetició”. 

Pel que fa al soroll, s’especifica que el funcionament de la planta “implicarà un increment associat a l’activitat industrial” i se senyalen com les principals “fonts sonores” la unitat de millora del biogàs, l’edifici de descàrrega de purins, la neteja de camions, els edificis del procés i del postractament i el propi sistema de control d’olors. Per això l’informe ambiental especifica que caldran aplicar mesures per revertir la contaminació acústica.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12