Les obres de la basílica de la Sagrada Família prenent cada cop més ritme i ahir es va culminar una de les parts més importants del majestuós temple d’Antoni Gaudí: la Torre de Jesús. Aquesta fita, amb la qual la Sagrada Família ja toca el cel i es converteix en l’edifici cristià més alt del món, va tenir segell lleidatà. La firma familiar lleidatana de grues, Grúas Cerezo, va ser l’empresa encarregada de la col·locació del braç superior de la torre.

Amb un parc de 250 màquines, el negoci lleidatà en té tres treballant a la basílica. Una d’elles, la més alta (de 203 metres), va ser la usada per a la instal·lació del braç superior) de la Torre de Jesús, que ha assolit els 172,6 metres d’alçada. “És una qüestió que dona tot el sentit a l’esforç d’una empresa familiar com la nostra”, va explicar Miguel Cerezo, dirigent del negoci. Tot i que la grua sigui fins al 2038 propietat de la Sagrada Família, ell i altres treballadors són els encarregats del seu manteniment i de la seguretat. “És un reconeixement a totes les tasques”, va cloure.

La primera pedra de la Torre de Jesús es va posar fa 144 anys, quan encara Gaudí era viu. Ara, un cop acabada, Grúas Cerezo manté les tasques a la basílica amb dues grues treballant en dues capelles. Al juny, es retirarà la gran per a la inauguració de la Torre per, a priori, el Papa Lleó XIV, i també en la façana principal del carrer Mallorca, la Glòria.













