L’Auditori Municipal Enric Granados acull el pròxim 3 d’octubre el concert del pianista Lluís Capdevila en què presentarà el seu segon disc ‘Cinematic Radio’, una proposta “elegant” i “íntima” que evoca al món del cinema.
“El que hi ha darrere d’aquesta música és la història de la meva vida, una història entre el Priorat, la terra d’on sóc, i Nova York, on he viscut durant 10 anys i em vaig formar com a músic i vaig fer els meus primers concerts”. Amb aquestes paraules resumeix Lluís Capdevila Cinemàtic Radio, el seu segon disc d’estudi, més “elegant, directe i íntim” que Diàspora, “que tenia un component de jazz més gran”, amb el qual va debutar l’any 2017 i que ja va presentar a Lleida, a l’Auditori Enric Granados, mateix escenari que el pianista de Falset trepitjarà el pròxim 3 d’octubre per presentar en societat aquest nou treball.
“Tinc moltes ganes que la gent de Lleida conegui la meva música. Aquí vaig presentar el meu primer disc i la veritat és que en guardo un molt bon record i vaig quedar molt content”, explica Capdevila. Sobre les nou composicions que formen el disc, el músic explica que tenen un “gran component melòdic i molta varietat rítmica” i afegeix que cada cançó “representa un estat d’ànim diferent, alguns més optimistes i d’altres més melancòlics i nostàlgics”.
Tot i que és llicenciat en dret i s’hi va dedicar durant 10 anys a l’ofici, Capdevila tenia una gran passió: la música. “Ho vaig deixar tot i vaig renunciar a la meva carrera per centrar-me en el procés creatiu i en la defensa de la música en viu”, explica el músic, que afegeix que aquest caràcter emprenedor que el defineix l’ha servit per transmetre al públic una “música de veritat i sincera”, oferint concerts que pretenen ser “un viatge únic i una experiència”.
Cinematic Radio ha comptat amb col·laboracions interessants i de luxe com la del trompetista estatunidenc Tom Harrell i el baixista grec Petros Klampanis. Des de la seva publicació el passat mes de febrer, la crítica ha tingut comentaris positius vers el disc, titllant-lo de “tresor” i d’obra “subtilíssima”.