La producció hidràulica a les comarques de Lleida continua estant sota mínims degut a la persistent situació de sequera. Segons dades facilitades ahir per Endesa a LA MAÑANA, al finalitzar el mes d’agost d’enguany les centrals solament havien turbinat 981.926 megawats per hora, la qual cosa suposa un 44,7% menys que la mitjana històrica anual a Ponent.
La conca més afectada és clarament la del Segre, on la producció hidràulica ha caigut enguany un 67,1% respecte als registres històrics. També la conca de la Noguera Pallaresa està patint força, mentre que les menys afectades en producció hidràulica són les de la Noguera Ribagorçana i la del Garona.
Les centrals que hi ha en territori lleidatà turbinaven de mitja a l’any abans dels episodis de sequera i canvi climàtic 1.776.148 megavats per hora. En el que portem d’any (les últimes dades disponibles són de finals d’agost) la producció ha baixat fins els 981.926 megawats per hora.
La situació dels embassaments que gestiona la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) a Lleida està en aquests moments en una situació delicada. Dels 1.100 hectòmetres cúbics totals de capacitat d’emmagatzematge, a 31 d’agost d’enguany solament hi havia disponibles 237. Els pantans en l’esmentada data estaven en global solament al 21,5% d’emmagatzematge. La conca amb més reserves és la del Garona (62,2%), seguida de la del Segre-Pallaresa (39,8%) i la del Ribagorçana (3,5%).