Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Paeria pretén ordenar i uniformitzar les terrasses de la Rambla de Ferran

ARTICLES - ZONA 2

La Paeria està treballant en el projecte per ordenar i donar uniformitat a les terrasses situades a la Rambla de Ferran, i per això ja ha fet un preavís als restauradors.

L’Ajuntament de Lleida vol situar les terrasses dels bars i els restaurants en una mateixa banda. Així, disposaran d’un espai suficient sense que envaeixin la zona de passeig i el pas de vianants. Actualment, aquestes infraestructures estan indistintament a les dues bandes del passeig central de la Rambla de Ferran i, de vegades, a la mateixa alçada deixant poc espai per a les persones vianants.

En cap cas es modificarà la quantitat de superfície autoritzada, van remarcar fonts municipals. Això sí, els establiments que ocupen més de l’espai autoritzat, en les darreres setmanes se’ls ha recordat que han de respectar el que posa a la llicència.

D’altra banda, la Paeria recorda que l’Ordenança de Paisatge determina quins elements es poden instal·lar a les terrasses i els materials que es poden utilitzar i en alguns casos caldrà reformar o modificar els elements que hi ha. Entre d’altres, les taules, cadires, para-sols, paravents, tendals, il·luminació, estufes i els altres elements de les terrasses han de ser unitaris per a tot l’establiment, han d’harmonitzar entre sí i amb l’entorn, utilitzant els mateixos colors, materials i disseny adequats

Alguns restauradors consultats per aquest diari no es refien del tot de la reforma i esperen conèixer el projecte definitiu. L’Ajuntament de Lleida va comentar que és un projecte de reforma de la rambla que s’està treballant, però no va dir com quedarà definitivament ni quan es durà a la pràctica. Va recordar que l’ordenació de passejos cèntrics s’està aplicant a altres ciutats, com, per exemple, la Rambla de Catalunya a Barcelona.

La Paeria optava a obtenir fons Next Generation per reformar una part de la Rambla de Ferran per s’ha quedat sense els ajuts. La reforma, llargament reivindicada pels veïns, incloïa l’ampliació de la vorera situada al costat del futur Museu Morera. Això significaria també eliminar un carril de circulació en sentit pont Vell, de manera que el tram serà més accessible per als vianants.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12