L’Ajuntament de Lleida ha encarregat un estudi intern i una consulta prèvia a empreses especialitzades per analitzar la implementació d’un model de servei de lloguer de bicicleta pública a Lleida. Aquesta és una de les accions derivades de la comissió bilateral Paeria – UdL i s’emmarca dins les accions que es volen dur a terme en el marc del projecte ‘Lleida ciutat universitària’. Aquest servei s’alinea amb el concepte de Ciutat Universitària, amb l’entrada en funcionament de la Zona de Baixes Emissions i amb l’aposta del govern municipal per incrementar l’ús de la bicicleta a Lleida en la línia del nou Pla de mobilitat urbana i sostenible, i del PAM (Pla d’acció municipal).
La primera fase d’estudi de la implantació del sistema de servei de bicicleta pública inclou l’assessorament per part d’empreses que coneixen amb precisió el servei per mitjà del que es denomina jurídicament un anunci preliminar al perfil del contractant de l’Ajuntament de Lleida. Ja s’ha encarregat l’informe intern previ al Departament de Mobilitat municipal i l’EMAU perquè analitzin quines són les preguntes més adients que es poden fer a les empreses que poden estar interessades i que siguin elles les que indiquin el cost, el format, el tipus de forma jurídica i si a Lleida seria o no rendible.
Un cop fet l’estudi preliminar i si es valora que el servei de “bicing” és viable, s’emprendria la licitació atenent les directrius que donin les empreses del sector per tal que el futur servei s’adapti al màxim a les necessitats del servei i als seus requisits tècnics i pressupostaris.
Des de l’Ajuntament destaquen que la implementació d’aquest servei “facilitaria els desplaçaments sostenibles, que ajudarien a una major eficàcia de la Zona de Baixes Emissions”. I van recordar que la ciutat disposa d’una “xarxa de carril bici i vies pacificades que permetrien el seu ús”. El grup de treball ‘Lleida ciutat universitària’ vol avançar en aspectes com la mobilitat, l’habitatge, la cultura o l’oci.