La ciutat de Lleida està a punt d’estrenar el seu nou escut oficial, que s’aprovarà en ple municipal després de l’elecció del nou disseny. Així serà després que la Paeria hagués constatat que els seus símbols, l’escut i la bandera, no estaven oficialment reconeguts. Seguint les recomanacions de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), el consistori va encarregar a l’Arxiu Municipal un informe tècnic per adaptar l’heràldica a la normativa de les ciutats històriques catalanes.
Entre les modificacions més destacades, l’actual corona de l’escut, que correspon a un marquesat, serà substituïda per una corona mural de ciutat, representada per un cèrcol de muralles amb cinc torrasses intercalades, tal com correspon a una ciutat de més de 20.000 habitants. A més, la tija de les tres flors de lis passarà a tenir més nusos, incrementant-se de sis a un total de 17. De la mateixa manera, la bandera de la ciutat també es veurà afectada, ja que perdrà la corona de llorer.
L’Arxiu Municipal va plantejar dos possibles dissenys per al nou escut, diferenciant-se únicament en el ram de flors de lis i la Paeria va escollir-ne una.
En data 4 de març, la Secretaria General de l’Ajuntament va constatar que durant el període d’informació pública no s’han presentat reclamacions ni suggeriments.