Fa un any van finalitzar les obres d’eixamplament i asfaltatge de la C-28 des del Cap de Port fins a Baqueira però la millora del Port de la Bonaigua encara té una assignatura pendent: el quilòmetre i mig que va des de l’encreuament de Sorpe fins poc abans d’arribar a Casa Sastrada, a l’accés al bosc del Gerdar.
L’any 2005, quan es treballava en la millora d’aquesta part del Port, Medi Ambient va descartar el projecte que implicava afectar el riu Bonaigua (que passa uns metres per sota) amb un mur. La decisió es va prendre perquè aquesta zona formava part de la Xarxa Natura 2000. L’alternativa hagués pogut ser la construcció d’un túnel però el projecte s’elevava per sobre dels 15 milions d’euros. Ara mateix des del Departament es treballa en un projecte que inclouria un voladís anclat amb la carretera amb doble fila de pilots. La solució a aquest quilòmetre i mig, però, encara no té data de construcció. A hores d’ara, la solució del voladís seria la que tindria més possibilitats de prosperar un cop descartada la solució del túnel pel seu cost i la dels murs que afectarien el riu, un aspecte que ja va frenar la millora d’aquest quilòmetre i mig fa gairebé vint anys.
En paral·lel es treballa en el disseny d’una nova visera antiallaus abans d’arribar al refugi de la Mare de Déu de les Ares. És una zona d’alt perill tot i que caldria desplaçar una línia de tensió de Red Eléctrica Espanyola de 200.000 volts. Aquesta nova barrera anti-allaus, que el territori considera prioritària, tindria una longitud de 150 a 200.000 metres i el cost de construcció rondaria entre els cinc i els sis milions d’euros, segons ha pogut saber aquest diari. Un cop s’arribés amb un acord per desplaçar la línia, condició sine qua non per poder-la arribar a fer, es redactaria el projecte.