Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La inversió en empreses emergents catalanes de salut assoleix xifra rècord amb 120 milions d’euros el 2020

ARTICLES - ZONA 2

La inversió en empreses emergents catalanes del sector salut assoleix una xifra rècord i se situa en 120 milions d’euros aquest 2020. En només nou mesos, les start-up de la BioRegió superen ja el rècord del 2019, quan es van captar 112 milions. El motor principal del creixement és el capital risc amb participació internacional, que s’ha incrementat un 67,1% i sobrepassa per primer cop els 50 milions. Així ho revela l”Informe de la BioRegió de Catalunya 2020 – Reptes en endavant’, presentat aquest matí per Biocat i CataloniaBio & HealthTech. Entre les operacions més destacades d’aquest any hi ha les d’Ona Therapeutics (30 milions) i Oryzon (20 milions) en biotec, NEOS Surgery en medtec (4 milions) i Qida en digital health (3,6 milions).
“Per primer cop i a falta de tres mesos per acabar l’any ja hem superat les dades de l’any passat”, ha expressat Judit Anido, presidenta de CataloniaBio & HealthTech, que també ha indicat que s’ha multiplicat per tres la inversió en salut digital.
Els motius que expliquen el creixement de les inversions són diversos. D’una banda, Anido apunta que bona part dels fons inversió de Catalunya han treballat “molt fort”. De l’altra, però, assegura que el context de la pandèmia ha fet que es “refermés” la inversió en salut com un sector estratègic.

Sector “a l’alça”
De fet, el director general de Biocat, Jordi Naval, ha afegit que és una tendència en general més enllà de Catalunya ja que el sector biotecnològic és un sector “a l’alça” i està capturant inversió de molts inversors que potser no hi estaven acostumats.
Naval ha recordat que el sector salut és un sector “estratègic” de Catalunya i el composen més de 1.200 empreses de diversos subsectors, com ara la biotecnologia o les farmacèutiques.

Reptes de futur
De cara als reptes de futur, es proposen en l’informe accions de millora i incloent una visió del que hauria de ser la Catalunya del 2025. Es fa referència a la transferència tecnològica, el desenvolupament de talent, la mobilització de capital i atracció d’inversió, l’adopció de tecnologia pel sistema públic de salut i la consolidació empresarial.

Torra posa en valor el sector
Durant la presentació de l’informe, el president Quim Torra ha assegurat que “cap activitat humana aporta tanta llum com les ciències d’innovació en la vida i la salut”. “Enmig d’hores de foscor pel sars-covid, Catalunya té la sort de comptar amb els creadors de llum: equips d’investigació i recerca”, ha afirmat, apuntant que la recerca catalana és també “cada cop més internacional”.
“Avui es torna a posar de manifest la importància d’aquest sector, que té la capacitat de projectar Catalunya com un dels principals hubs biomèdics d’Europa i situar la BioRegió com un dels clústers d’innovació en salut més estratègics del continent”, ha conclòs Torra.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8