L’Ajuntament de la Granja d’Escarp ha hagut de renunciar a dues subvencions de la Generalitat i la Diputació de Lleida per un import de 100.000 euros per executar la rehabilitació de Cal Pubill després que s’hagi vist obligat a enderrocar l’immoble a causa de la “degradació constant” de l’edifici. L’alcalde, Manel Solé, va explicar ahir que aquesta no era la voluntat del consistori i va afegir que els tècnics van desaconsellar fer aquesta inversió perquè tècnicament i econòmicament no era viable i a més l’edifici presentava problemes estructurals.
En aquest sentit, el passat 8 de novembre, els serveis tècnics municipals durant una visita de seguiment van detectar que havia empitjorat de manera exponencial i van considerar necessari iniciar un expedient de “ruïna imminent” amb el seu corresponent enderroc, que està previst que es materialitzi abans d’acabar l’any. El consistori granjolí va adquirir Cal Pubill, situat al carrer Dr. Noguer i Bosch, l’any 2021 gràcies a una subvenció de 15.000 euros de la Diputació amb la voluntat de reformar-lo per destinar les dues plantes a crear habitatges socials. Aleshores, l’Ajuntament va alertar que l’immoble presentava un aspecte “d’abandonament”.
Tot i les intencions del consistori, l’immoble s’ha continuat degradant de manera constant i, com comenta l’alcalde, també ha patit saquejos i ocupacions. Tot això ha repercutit en un increment considerable dels costos i l’estiu passat un esfondrament del forjat de la segona planta, va suposar una nova pedra en el camí, fent inviable l’opció d’habilitar habitatges. Atesa aquesta situació, l’Ajuntament va considerar que la millor alternativa era enderrocar Cal Pubill després de rebre el consell dels tècnics.