Una de les activitats que inclou el programa de la Fira Lo Caragol food, que tindrà lloc els dissabte 4 i el diumenge 5 de maig a Vallfogona de Balaguer, és el concurs “Els millors caragols de l’Oest 2024”. La competició busca escollir el millor plat amb els caragols com a ingredient principal. Fer fer-ho comptarà amb un jurat d’excepció format pel Sr. Postu, aferrissat defensor de l’Aplec del Caragol i promotor de diverses iniciatives solidàries; l’autor del compte d’Instagram
@esmorzarsdeforquilla.cat, Jonathan Nuevo; la cuinera i instagramer Dolors Mateu, filla d’aquest municipi de la Noguera; el propietari del resturant Cal Xirricló de Balaguer, Francesc Molins; i l’encarregat de l’àrea de Tecnologia de la Federació de Colles de l’Aplec del Caragol (Fecoll).
Tots excepte Lo Sr. Postu i Xavi Gaya repeteixen com a membres del tribunal del concurs i el diumenge 5 maig a partir de les 12 del migdia degustaran les especialitats elaborades pels concursants. Enguany, els cuiners professionals queden exclosos de participar a la prova, que premiarà amb un cap de setmana per a dues persones en un hotel rural la persona que elabori la recepta més gustosa segons els membres del jurat. El vencedor també s’endurà un trofeu commemoratiu.
Altres competicions
El concurs “Els millors caragols de l’Oest 2024” no és l’única competició programada en el marc de la Fira Lo Caragol food. Així, com en l’anterior edició, també se celebraran la Cursa amb bici de Lo Caragol Slow i el Concurs de l’Expert de Lo Caragol. Pel que fa a la competició sobre dues rodes, repta els participants a ser qui més a poc a poc pedali i guanyarà qui arribi el darrer. Els vencedors s’enduran tiquets degustació del Mercat Tast de Lo Caragol food (dues entrades a Port Aventura en el cas de la categoria infantil) i un diploma. Quant al concurs que proposa als participants endevinar quants quilos de caragols hi ha en una malla plena d’aquests mol•luscos, els guanyadors s’emportaran justament la malla de caragols. Ambdues competicions s’adrecen a persones de totes les edats.
La Fira Lo Caragol food 2024 se celebrarà els dies 4 i 5 de maig al carrer Escoles, el passatge Escoles i l’esplanada posterior al Poliesportiu Meritxell Serret de Vallfogona de Balaguer. Enguany, obrirà portes el dissabte 4 de la 1 del migdia fins a mitjanit i diumenge 5 de 10 del matí a 4 de la tarda aproximandament. Els plats forts del certamen seran un mercat de degustació de caragols, que comptarà amb la participació de mitja dotzena de restaurants, i un mercat de productes
relacionats i altres productes alimentaris de km 0. Ara bé, la programació de la fira també inclou actuacions musicals i activitats infantils.