La FAVLL (Federació d’Associacions de Veïns de Lleida) va mostrar-se ahir en “total desacord” amb la mesura que la Paeria estudia de fer zona blava els pàrquings de Barris Nord i el Camp d’Esports, tal com LA MAÑANA va avançar la setmana passada.
En un comunicat de vuit punts emès ahir, la FAVLL va dir que “amb la implantació de la ZBE al centre de la ciutat, és fonamental l’existència d’aparcaments dissuasius que permetin facilitar la mobilitat per la ciutat”. Els integrants de l’entitat consideren “del tot insuficients” els set que hi ha previstos actualment i en demanen més.
La FAVLL va reivindicar que “als vehicles procedents de les poblacions properes cal oferir-los una alternativa que no els penalitzi”, respecte del pagament i la limitació temporal d’estacionament. Un cas similar seria el dels veïns de l’Horta. “Venir a la ciutat és, en molts casos, l’única opció a l’abast” i va lamentar la manca de transport públic que connecti amb les diferents partides.
Enllaçant-ho amb aquest darrer punt, la FAVLL va incidir que “els veïns i veïnes que vivim als barris necessitem poder disposar d’espais gratuïts on deixar els vehicles, tenint en compte les condicions actuals del transport públic: horaris limitats, baixes freqüències de pas, informació deficient a l’usuari”. Inclús, en alguns casos, va catalogar-la “d’errònia”.
Des de la Federació van reivindicar que els aparcaments de Barris Nord i del Camp d’Esports “donen solucions reals” a molt veïnat de Lleida, sobretot al que “viu als barris més allunyats del centre i que, un cop ha aparcat el vehicle, poden fer les activitats previstes al seu entorn”.
Un altre aspecte que la FAVLL va destacar, en consonància a les queixes de Pardinyes i Joc de la Bola, és la manca d’aparccaments als seus habitatges i molts veïns dels barris aprofiten els pàrquings públics per “poder deixar el vehicle”. Des de Pardinyes i Joc de la Bola, a banda, van criticar a aquest diari que tot i els pocs aparcaments que ja tenien, s’han quedat sense alguns com el d’Adif, el de la presó o el de Doctor Fleming.
La FAVLL va incidir en el fet que “cal potenciar els desplaçaments a peu i que són saludables”, però va remarcar “que no és el mateix la situació d’una persona que viu al centre de la ciutat, d’una que viu als barris més allunyats”. I ho va relacionar també amb les casuístiques personals que obliguen alguns veïns a fer ús del vehicle personal per desplaçar-se. “És una necessitat”, va cloure.
L’entitat remarca que és una mesura que afectarà el futur del comerç local
Tal com Montse Eritja, presidenta de l’Associació de Comerciants de l’Eix Comercial, va dir la setmana passada, la FAVLL també va reivindicar com aquesta mesura afectarà “negativament” el comerç local. Les dues entitats coincideixen que haver de pagar als dos aparcaments influirà en el flux de clients que aniran a comprar al centre de Lleida.
Al comunicat emès ahir de la FAVLL, es va afegir que els clients no seran els únics afectats, sinó que també els treballadors i, inclús, “les persones que tenen o regeixen l’establiment” comercial en qüestió. Des de la Federació van incidir que molts d’ells “resideixen en poblacions properes”.
Orvepard també va remarcar aquest punt. “És un sector que ha de tenir molt pes, s’ha de preguntar als negocis de la zona del Barris Nord què n’opinen” i va tractar també el cas de l’EOI, “que en fa molt ús”.