La Diputació de Lleida ha iniciat les obres de rehabilitació del ferm a les carreteres LV-2031, que connecta Talavera amb Sant Antolí i Vilanova, i la LV-2241. La diputada de l’àrea de Serveis Tècnics, Cristina Morón, acompanyada del director de l’àrea, Ivan Sabaté, i dels alcaldes de Talavera i Ribera d’Ondara, Ramon Trullols i Francesc Sabanés, respectivament, ha visitat aquest divendres els treballs que s’estan duent a terme i ha destacat que “aquesta intervenció permet recuperar la capacitat estructural del ferm i millorar la seguretat en unes vies essencials per als municipis afectats”.
Les obres afecten un tram continu de prop de nou quilòmetres que presentava un estat de deteriorament per l’antiguitat del paviment i la intensitat del trànsit. Els treballs combinen reciclat en fred amb emulsió bituminosa i fresats amb reposició del paviment, amb l’objectiu de restituir la capacitat estructural del ferm i garantir unes condicions òptimes de circulació al llarg de tota la longitud del projecte.
Durant la visita, Cristina Morón ha subratllat que “la prioritat de la Diputació és garantir carreteres segures i en bon estat per als municipis petits, que en depenen per al dia a dia”. Ha afegit que “aquesta rehabilitació permetrà que els veïns i veïnes puguin circular amb més comoditat i confiança i que el transport de mercaderies i serveis essencials es realitzi sense incidències”. Morón també ha destacat que “la intervenció és una mostra del compromís continu de la Diputació amb el manteniment i la modernització de la xarxa viària local, una tasca fonamental per cohesionar el territori i reforçar les comunicacions entre municipis”.
Els dos alcaldes han coincidit que aquestes actuacions són necessàries per tal de millorar la seguretat i la mobilitat, i sobretot facilitar el dia a dia de veïns i veïnes, serveis i empreses.
El pressupost total de l’actuació és d’1.609.782,05 € (IVA inclòs) i inclou la rehabilitació completa del ferm, amb aplicació de capes addicionals d’asfalt als trams més deteriorats. La intervenció permetrà allargar la vida útil de les vies i millorar la seguretat i comoditat dels usuaris, sense modificar les característiques actuals del traçat.














