Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La Diputació de Lleida assumirà 200 quilòmetres més de camins, que passaran a ser carreteres

Són de titularitat municipal i se’n faran càrrec pel seu especial interès en els usos i connexions que ofereixen

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn

ARTICLES - ZONA 2

La Diputació de Lleida assumirà 200 quilòmetres més de camins municipals, que passaran a ser carreteres. Se’n faran càrrec pel seu especial interès en els usos i les connexions que ofereixen als veïns, especialment per arribar a altres vies més grans o per accedir a serveis bàsics. Així s’ha anunciat aquest dimarts en la tradicional trobada de Nadal amb els mitjans de comunicació. El president, Joan Talarn, ha indicat que l’operació forma part del Pla Zonal de la xarxa local de carreteres de Lleida i ha afegit que després d’escoltar els municipis d’acord amb les seves necessitats, es podran presentar al·legacions basant-se en “criteris tècnics”. La majoria de camins es troben a les comarques de la Noguera, el Pla d’Urgell i l’Alt Urgell.

La Diputació de Lleida exerceix actualment el control sobre 820 quilòmetres de la xarxa viària de la demarcació, que en total supera els 2.900 quilòmetres. El Pla Zonal estipula que la tria definitiva dels camins susceptibles de passar a la titularitat de la Diputació hauria de constituir aproximadament un 20% del conjunt de la xarxa existent. D’aquesta manera, es contemplaria una ampliació de la xarxa d’uns 160-180 quilòmetres, elevant la seva mida estimada fins a uns 1.000 quilòmetres. Segons el Pla, d’aquesta manera s’asseguraria un equilibri en el repartiment de les responsabilitats i l’atenció a aquesta “xarxa crucial”.

La diputada de l’àrea de serveis tècnics, Cristina Morón, ha explicat que gràcies al treball de molts anys dels tècnics de la casa s’ha pogut fer una anàlisi de tots els camins municipals de la demarcació. Ara hi ha una “fotografia exacta” de la situació amb què es troben i a partir d’aquí s’assumeixen aquests 200 quilòmetres més de camins a la xarxa de la Diputació que, amb uns “arranjaments previs” es podran considerar com a carreteres. Segons Morón, l’anàlisi ha permès identificar altres camins que són d’interès territorial pels quals s’estudiaran línies o obres de millora tot i que no passaran a la xarxa de la Diputació, però que s’ha detectat que suposen una “càrrega” per als municipis.

De moment no s’ha pogut precisar quin cost tindrà el conjunt de l’actuació. Segons Morón, l’estudi econòmic es farà en funció de les necessitats de les vies i s’haurà d’anar fent “cas per cas” per determinar l’import econòmic i incorporar partides d’acord amb els pressupostos que s’aprovaran al Ple del dijous vinent.

Morón també ha volgut remarcar que s’han fet servir criteris tècnics per incorporar aquests camins per evitar que es pugui pensar que és una “decisió partidista” o que no és equitativa ni justa. Són camins que connecten amb escoles, CAP, hospitals, altres nuclis de població més grans, vies de l’Estat o de la Diputació; camins que s’utilitzen molt i, per tant, pateixen un desgast important.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12