La comunitat musulmana Ibn Hazm, la més gran de Lleida, demana a la Paeria que li faciliti un espai amb prou capacitat per poder anar-hi a resar i així evitar que els fidels vagin els divendres a altres oratoris de la ciutat i se superi la capacitat màxima de 200 persones per recinte.
El president de l’associació Watani, Mourad El Boudouhi Amar, va explicar que la comunitat musulmana Ibn Hazm té previst mantenir aquesta setmana una reunió amb el paer en cap, Fèlix Larrosa, o amb el tercer tinent d’alcalde, Carlos Enjuanes, per exposar-los la seva preocupació per la manca d’un espai amb prou capacitat on resar després que el passat 3 de setembre expirés la data de l’arrendament del pavelló 4 de Fira de Lleida i haguessin d’abandonar el recinte.
Mourad El Boudouhi Amar va explicar que al pavelló 4 de Fira de Lleida, i abans al Palau de Vidre, els divendres s’aplegaven unes 1.500 persones. Ara tem que aquests fidels se’n vagin als diferents oratoris que hi ha a la ciutat, com els de la Bordeta, la Mariola o el Clot, i se superi l’aforament màxim permès de 200 persones. Això tindria cop a conseqüència, a banda de les molèsties als veïns, que la Paeria obri un expedient i tanqui els recintes tal com va passar amb la mesquita del carrer del Nord.
El president de l’associació Watani va apuntar que la solució passa perquè “la Paeria se senti a dialogar amb la comunitat musulmana per trobar un espai adient a la ciutat”. Va afegir que sol·licitarà intervenir al ple municipal de la Paeria per exposar les demandes del col·lectiu musulmà i tenir el suport dels grups polítics.