El Gremi de Forners de les Terres de Lleida està afrontant una de les campanyes més importants de l’any, la de Tots Sants, amb un notable augment de l’activitat del sector que habitualment té el protagonisme dels panellets com a producte estrella. Tot i això, les tradicions també van canviant amb el temps i, per primera vegada, asseguraven els responsables del sector a la demarcació lleidatana, hi ha hagut un altre producte, la coca de recapte, que s’ha situat al primer lloc de les preferències dels clients per davant dels tradicionals panellets. Toni Frías, president en funcions del Gremi a la demarcació, explicava a LA MAÑANA que “ja fa alguns anys que es mantenia una tendència a l’alça de la coca de recapte, però enguany ja es pot dir que els ha superat i ja és la segona campanya de l’any en què més es venen”.
La primera és la campanya de la Diada de Sant Joan i, en aquesta, també la coca de recapte ha anat guanyant la partida en els gustos dels lleidatans i lleidatanes, ja que també va desbancar fa un temps a la coca dolça.
Pel que fa als gustos dels consumidors amb els panellets, es mantenen les constants dels anys anteriors. D’aquesta manera, detalla Toni Frías, els ‘reis’ continuen sent els de pinyons, que “arriben a ser més o menys el 60%”. Després ja vindrien els d’ametlla, amb un 30% del total i el 10% restant englobaria totes les altres varietats, encapçalades pels de coco o xocolata.
Pel que fa a la campanya en general, de moment, les sensacions “són molt positives; la gent ha respost a la previsió que teníem i fins i tot ho ha superat, no esperàvem tanta afluència”, valorava el president, així que s’espera que les xifres de vendes puguin superar les de l’any passat. Una de les principals raons, considera, és el fet que l’1 de novembre hagi caigut en un cap de setmana llarg, amb més dies per celebrar trobades amb família i amics. “Ahir va ser un dia molt bo i per dissabte ja tenim molts encàrrecs”, destacava Toni Frías.