La Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) ha apuntat que l’obligació de precontractar els vehicles de lloguer amb conductor (VTC) és un “obstacle injustificat” a l’activitat del sector. En un informe difós aquest dijous sobre els canvis introduïts amb el decret llei estatal sobre els VTC aprovat a finals de setembre per l’executiu de Pedro Sánchez, l’òrgan estatal recomana les autonomies i ens locals que respectin el principi “que una activitat econòmica només pot limitar-se a fi de protegir una raó imperiosa d’interès general” quan desenvolupin la normativa, entre la qual no es troba la “protecció de determinats models de negoci”.
Sense fer esment a la regulació que aprovarà el Govern la setmana que ve i que obliga a contractar el servei d’Uber i Cabify amb 15 minuts d’antelació, la CNMC ha recomanat “eliminar” la limitació de precontractar.
Segons Competència, mesures com la contractació amb antelació redueixen la “capacitat [dels VTC] de competir en el mercat” en “detriment dels usuaris finals”, ja que “eleven els costos d’operació”. “Per això, és recomanable revisar les restriccions no justificades”, ha afegit. Les recomanacions genèriques de la CNMC dirigides a les autonomies i ens locals contradiuen la línia regulatòria adoptada per la Generalitat i que ha indignat els VTC.













