Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La CE nega una oferta als EUA de 50.000 milions en compres

Brussel·les s’obre a importar més gas o soja i estudia fórmules per reduir el superàvit comercial europeu, “fixació” de Trump

FOTO_ CE La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i el responsable de les negociacions amb els Estats Units, Maros Sefcovic, en una fotografia d’arxiu

ARTICLES - ZONA 2

La Comissió Europea ha negat una “oferta formal” als Estats Units per reduir el superàvit comercial europeu amb importacions de fins a 50.000 milions d’euros en gas i productes agrícoles, però ha admès que hi ha l’opció de comprar-ne més a Washington.
El vicepresident europeu i responsable de les negociacions amb els EUA, Maros Sefcovic, ha dit aquesta setmana en una entrevista al ‘Financial Times’ que es pot “resoldre aquest problema (dels aranzels) molt ràpidament mitjançant compres de gas natural liquat (GNL), amb alguns productes agrícoles com la soja, o en altres àmbits”.
Des de Brussel·les, els portaveus europeus han indicat que s’estudien maneres de reduir el superàvit comercial europeu, que és una “fixació” de Donald Trump. “El que és molt important és que crec que ens entenem una mica millor: quina és la seva posició, d’on ve? I crec que ells també ens entenen una mica millor”, va assegurar Sefcovic a l’FT, remarcant que hi ha una “una mica més de claredat sobre les xifres” i es poden fer passos endavant en les negociacions. El portaveu de la CE en matèria econòmica, Olof Gill, va assegurar que les paraules de Sefcovic estan “totalment en línia” amb el que ha anat dient la Comissió Europea des de l’elecció de Donald Trump: que es poden explorar àrees on ampliar la “cooperació” amb els EUA.
“Podríem mirar l’energia, el GNL, productes agrícoles com la soja… potencialment es podrien incrementar les importacions de la UE des dels Estats Units”, va apuntar, assenyalant que això “tindria el benefici de reduir el superàvit comercial que tenim, que sembla ser tal fixació a l’altre costat de l’Atlàntic”.
En tot cas, els portaveus europeus eviten comentar si s’estan fent progressos en les negociacions o si, com suggeria Sefcovic a l’FT, la imposició d’aranzels d’un mínim del 10% plantejada per Washington és inacceptable per Brussel·les. Des de les institucions comunitàries recorden que l’oferta que sí que es va plantejar a Trump és la dels aranzels “zero-zero” en béns industrials, i que mentrestant s’estan estudiant també altres fórmules per fer avançar les negociacions.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12