Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

La 9a edició de Som Cinema presenta el jurat de la Secció Oficial 2018

ARTICLES - ZONA 2

La Mostra de Cinema i Audiovisual Català, Som Cinema, escalfa motors i presenta els membres del jurat que participaran en les seccions oficials de la seva novena edició. Organitzat per Suggeriments Gestió Cultural, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, el Centre Experimental de Cinematografia i les Arts Audiovisuals de Catalunya – CECAAC -, i la Diputació de Lleida, la Mostra tindrà lloc del 17 al 21 d’octubre en diferents espais de la ciutat com el Teatre de l’Escorxador – seu central de les projeccions -, el Cafè del Teatre, l’edifici del Rectorat de la UdL, el Magical Media i l’Aula Magna de l’IEI.
Els membres del jurat en la categoria de Curtmetratges i llargmetratges documentals són:
– Josep Bergés. Nascut a Barcelona fa 51 anys, la seva passió des de ben jovenet era el cinema. El 1997 inicia la seva incursió al món cinematogràfic col·laborant en el rodatge d’un curt titulat ‘Nicho’. Anys més tard codirigeix el seu primer llarg ‘Hay cosas que sólo pasan en Nueva York’ amb Ferran Blanch i Cèsar Bosch. A partir d’aquí la seva vida laboral ha girat al voltant del món audiovisual on ha treballat de freelance a La Manyana TV i ha dirigit el programa cultural Atlàntida. L’any 2012 s’estrena com a director tècnic del Festival de cinema Rural Mostremp i actualment n’és el seu director.
– Marta Serra, professora a l’INS Hug Roger III de Sort i llicenciada en Antropologia Social i cultural de la URV i en filosofia per la UB. També té un postgrau de Migració i Mediació Social per la mateixa universitat Rovira i Virgili. En el camp audiovisual ha realitzat el curs de Guió Cinematogràfic a l’Aula d’Escriptors (2004-2006) i cursos de cine Base a l’ESCAC.
– Enric Pinyol, periodista i escriptor. És llicenciat en Filologia Catalana i en Comunicació Audiovisual. Treballa als serveis informatius de TV3 i és professor associat del grau de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UdL. És autor de diversos poemaris i va guanyar el premi de narració curta ‘El temps de les cireres’ amb el llibre ‘Recursos Humans’.
En la categoria Curtmetratges i llargmetratges de ficció, forma part del jurat:
– Alba Cros, directora i realitzadora freelance. Va estudiar Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona i es va estrenar al món del cinema codirigint el film ‘Les amigues de l’Àgata’ (2015), que fou nominada a millor pel·lícula als Premis Gaudí de l’Acadèmia del Cinema Català. Actualment prepara el seu segon llargmetratge en solitari. També ha fet d’ajudant de direcció a La Bona Espera, la nova pel·lícula de Carlos Marquès-Marcet.
– Alejo Levis, director de teatre i cinema, dramaturg i guionista. Ha treballat durant anys com a realitzador de publicitat i de televisió. Actualment fa de professor de cinema i teatre a l’ESCAC, ESART i ITES. El 2014 va estrenar el seu primer llargmetratge com a director i guionista amb ‘Tot semblava perfecte’, al Festival de cinema de Màlaga. L’any passat, va rebre el premi del Jurat del Som Cinema per ‘No vull perdre’t mai’, el seu segon film. En teatre, destaquen les seves obres com ‘El temps immòbil’, ‘Lifespoiler’ o bé ‘Immortal’, escrita al costat de Marc Angelet.
– Inés Garrell, directora del Festival de cinema de Menorca. Professional independent i màster en gestió cultural, que acumula quinze anys d’experiència en programes públics i privats. Ha estat codirectora i productora del Festival de Cine Mèdit i també s’ha encarregat de la gestió i producció del Festival Pedra Viva (2013 al 2016) i de la producció de les activitats socioculturals a la Fundació Líthica (2005-2013)
Sota l’assessorament artístic de Judith Vives, que s’estrena en el càrrec, Som Cinema es consolida com la plataforma dedicada a la promoció del cinema i altres formats audiovisuals de producció catalana realitzats per nous creadors i productors. La Mostra ofereix el seu aparador a les produccions audiovisuals més recents, joves i arriscades realitzades des de les escoles de cinema, productores independents o àrees d’audiovisuals universitàries dels territoris de parla catalana.
La programació 2018 es presentarà aviat, assegurant la presència dels millors curtmetratges, llargmetratges i documentals amb ADN català.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8