Ivars Cooperativa va celebrar ahir la seva Assemblea General Ordinària a Ivars d’Urgell, on ha presentat els resultats de l’exercici 2025, amb una facturació superior als 298 milions d’euros i uns beneficis de 8,85 milions.
La jornada també va servir per donar a conèixer les principals línies estratègiques de futur, marcades per noves inversions en digitalització, sostenibilitat i eficiència productiva, així com per oficialitzar el canvi d’identitat de Cooperativa d’Ivars a Ivars Cooperativa.
Pel que fa a la producció de pinsos compostos, la Cooperativa ha produït 389.464 tones entre les seves tres fàbriques especialitzades per espècie d’Ivars d’Urgell, Torregrossa i La Fuliola. Aquesta xifra confirma el paper estratègic de l’activitat d’alimentació animal dins del conjunt de l’organització.
Pel que fa a l’entrada de cereals, la Cooperativa ha recepcionat 55.966 tones, principalment blat, ordi i panís. Amb aquestes xifres es recupera en part el volum d’entrades de cereal previ a la forta sequera del 2023 i 2024, alhora que se situa el percentatge d’autoabastiment en un 15 %.
En l’àmbit de la comercialització ramadera, Ivars Cooperativa ha mantingut el seu paper com a referent en el sector. El 2025 s’han comercialitzat 47.654 caps de boví, 356.473 porcs i 1.094.261 pollastres. Aquesta activitat es complementa amb el treball desenvolupat a les granges experimentals i productives de la Cooperativa, com la Granja Montsuà, la Mamonera Inglada i la Granja Valfarta, orientades a millorar l’eficiència productiva, el benestar animal, la nutrició i la transferència de coneixement als socis.
La Cooperativa dona servei a més de 4.500 famílies i explotacions del territori: actualment compta amb 2.398 socis productors actius i 2.180 socis col·laboradors. Totes aquestes dades reflecteixen el pes de la Cooperativa en la cadena agroalimentària del territori, tant en alimentació animal com en cereal, comercialització ramadera i serveis als socis.
També s’ha destacat l’activitat de la Secció de Crèdit, que disposa d’oficines a Ivars d’Urgell, Castellserà i La Fuliola, i que continua oferint un servei financer de proximitat, personalitzat i adaptat a les necessitats dels socis. En l’exercici 2025, la Secció de Crèdit ha gestionat un volum de dipòsits de 58,4 milions d’euros.
Més energia renovable i nous projectes per millorar l’eficiència de l’activitat cooperativa
En el marc de l’Assemblea General Ordinària s’han presentat les principals inversions iniciades durant el 2025 i les previstes per al 2026-2027.
En matèria de sostenibilitat, Ivars Cooperativa ha continuat avançant en la producció d’energia renovable per a autoconsum a través de la instal·lació de plaques fotovoltaiques a la fàbrica d’Ivars d’Urgell, la Granja Valfarta i una nova planta de panells solars a la fàbrica de Torregrossa, aquesta última amb una potència de 1.000 kWh. Aquestes actuacions han permès generar 451.130 kWh i evitar l’emissió de 134 tones de CO₂, contribuint a reduir la petjada de carboni i a millorar l’eficiència energètica de l’activitat productiva.
La digitalització com a eina per produir més i millor amb menys recursos
En l’àmbit de la digitalització de la producció de pinso, Ivars Cooperativa ha continuat impulsant projectes per millorar la planificació de les comandes, l’organització de la producció i el servei d’expedició a les granges: el projecte Pinsos 4.0. Entre les actuacions destacades, hi figura la consolidació d’una aplicació pròpia per a les comandes de pinso en línia, que permet optimitzar els processos productius, realitzar tirades més eficients i reduir costos operatius en benefici dels socis.
La Cooperativa també ha consolidat la implantació del programa de gestió de la planta de Torregrossa, en el marc del projecte vinculat al reconeixement com a Entitat Associativa Prioritària 2024-2025. Aquesta eina permet disposar de més dades sobre el procés productiu, millorar la presa de decisions i avançar cap a la reducció de costos o consums energètics; en definitiva, produir més i millor amb menys recursos.
Així mateix, continua apostant per la digitalització i la recerca a les seves granges experimentals, gràcies a les quals adquireix coneixement que després trasllada tant als seus pinsos com als seus associats.
Conscient del seu impacte ambiental, la Cooperativa aposta per la recerca amb l’objectiu d’aprofundir en l’aprofitament de subproductes de la indústria animal, per avançar cap a un model de producció de proteïna animal que contempli el manteniment de l’eficiència econòmica, el benestar animal i la reducció de l’impacte ambiental.
Com a complement, aposta per les energies renovables, gràcies a les quals ha reduït la seva petjada de carboni, amb un estalvi d’emissions de CO₂ de més de 130 tones. També cal tenir en compte que la Cooperativa, gràcies als cereals que aporten els associats, disposa d’un percentatge molt elevat d’autoabastiment de matèries primeres.
També cal destacar el nou projecte d’inversió vinculat al reconeixement com a Entitat Associativa Prioritària, amb una inversió de més de 2 milions d’euros, que contempla una nova recepció per a matèries primeres a Ivars. Això ajudarà a millorar els processos de descàrrega, contribuint a evitar errors o reduint els temps de descàrrega.
Alhora, és un projecte que preveu també la instal·lació de nous sensors radar a les sitges i la integració del sistema de gestió de l’assecador de blat de moro. També està prevista una nova mescladora amb més capacitat per a la fàbrica de Torregrossa, amb la qual s’incrementarà la productivitat. En definitiva, les actuacions persegueixen millorar l’organització de la producció i avançar cap a un model més eficient i tecnificat.
Més de 200.000 euros per donar suport a entitats, projectes socials i serveis per al territori
En l’àmbit social, Ivars Cooperativa ha reafirmat el seu compromís amb el territori i amb les entitats que contribueixen al benestar de la comunitat. Durant l’exercici 2025, la Cooperativa ha destinat més de 200.000 euros a aportacions a entitats i al suport d’iniciatives socials, culturals, esportives i de recerca. Així mateix, ha adquirit un edifici que en el futur allotjarà una residència per a gent gran, reforçant la seva voluntat de contribuir a millorar els serveis i la qualitat de vida a l’entorn rural.













