El Consell Comarcal del Pla d’Urgell va presentar la setmana passada al restaurant Petit Xiroi de Vila-sana el projecte ‘Itineraris’, una proposta turística que vol redescobrir la comarca reivindicant la seva autenticitat, la història i el paisatge. Aquesta nova campanya s’emmarca dins el Pla Estratègic de Turisme i Cultura 2025-2028, que prioritza el turisme de proximitat i el reforç del sentiment de pertinença com a element clau per revalorar el territori. Segons expliquen des del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, l’objectiu d’aquesta iniciativa és “atraure i atendre turistes a través de la identitat comarcal” i a la vegada generar “orgull i autoestima” entre els pladurgellencs. ‘Itineraris’ s’articula en cinc rutes temàtiques: Fem un Mos, dedicat als esmorzars de forquilla, als establiments de producte local i a la cuina de proximitat; Na Fent, un recorregut per la manera de ser i fer de la gent del Pla per conèixer la seva essència i valors; Fem Memòria, focalitzat en el patrimoni històric i els elements que expliquen d’on venim; Fem un Tomb, que permet gaudir del paisatge, tant a peu com en bicicleta; i Fem Relat, que està centrat en els museus, la cultura i l’oferta artística de la comarca, sobretot els murals rurals.
Els organitzadors apunten que les rutes estan pensades tant per a visitants com per als mateixos habitants de la comarca que vulguin tornar a “mirar el territori amb ulls nous”. Aquesta iniciativa, assenyala el Consell Comarcal, representa una “aposta per una governança compartida entre institucions, ciutadania i agents econòmics, que entén el turisme no com una activitat externa, sinó com una eina per reforçar la vida al territori i dinamitzar l’economia local de manera sostenible”. El Pla d’Urgell es proposa, amb aquesta nova campanya, fer de la seva gent la millor ambaixadora del territori. L’equip directiu del Consell expressa que “en un món ple d’influenciadors, nosaltres reivindiquem el valor de ser autèntics. Això som nosaltres. Som el Pla, no d’Instagram”.














