Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Itàlia investiga a Vueling per la manera de fixar els preus de l’equipatge de mà

ARTICLES - ZONA 2

L’Autoritat Garant de la Competència del Mercat d’Itàlia (AGCM) ha informat aquest dimecres que ha obert una recerca a l’aerolínia Vueling per la forma en la qual determina el preu de l’equipatge de mà i la falta d’informació sobre aquest tema.

“La companyia no facilita informació clara sobre el fet que el preu dels serveis addicionals d’equipatge de mà varia segons el canal de compra, web o app” i “a més, el dispositiu utilitzat pel consumidor s’utilitza com a paràmetre per a procedir a un perfil del client i després diferenciar el preu”, s’indica en una nota de l’òrgan Antimonopoli italià.

L’aerolínia de baix cost, amb seu a Barcelona, “ofereix diferents maneres de facturar l’equipatge, una d’elles consisteix a adquirir el servei com a addicional, després de seleccionar la tarifa basi, en el moment de la compra del bitllet o fins i tot posteriorment”.

“Aquest sistema de tarifació impedeix determinar per endavant el preu del servei d’equipatge de mà, ja que varia en funció de diversos factors, inclòs el canal de compra del servei. En particular, el preu de l’equipatge de mà pot variar depenent de si el servei s’adquireix a través de la pàgina web o a través de l’App de Vueling”, explica.

En opinió de l’AGCM, l’empresa no facilita “informació clara” sobre aquesta diferència i “el consumidor que desitgi optar per aquest servei addicional i accedeixi a la pàgina web de Vueling no trobarà cap informació sobre la diferenciació de preus i només mostrarà en la part inferior de la pàgina imports diferenciats entre el preu del servei adquirit en la web/app i en l’aeroport”.

Tampoc la secció del lloc web en la qual es descriuen les tarifes dels serveis addicionals “sembla oferir als consumidors una distinció clara entre les dues rutes” i, a més, “pel que sembla el dispositiu utilitzat pel consumidor també s’utilitza com a paràmetre per a elaborar un perfil del client amb la finalitat de diferenciar el preu de compra del bitllet”.

Aquestes pràctiques, conclou l’autoritat Antimonopoli, “podrien donar lloc a una informació incompleta, poc transparent i omesa sobre les modalitats de fixació de preus en relació amb l’adquisició del servei de transport d’equipatge diferenciades entre la web i l’aplicació, així com sobre la base de l’ús de diferents dispositius”.

Fonts de Vueling han assegurat a EFE que l’aerolínia compta amb una política de preus d’equipatge que és “transparent i compleix amb la normativa”.

“Aquesta política, que no distingeix entre dispositius, ni entre canals web o app, està a la disposició del consumidor en la nostra web i el client és informat durant tot el procés de compra”, han agregat.

Vueling ha indicat, en qualsevol cas, la seva disposició a “col·laborar estretament amb les autoritats per a facilitar tota la informació necessària i aclarir qualsevol dubte”.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)